Påmeldt til valpekurs

Da har jeg meldt på MacLurven og meg på valpekurs til sommeren, jeg trodde det var en dag i uka gjennom hele sommeren men da jeg leste mailen fra Eirin hos Sportshunder litt nøyere så jeg at det var over 7 kvelder fordelt på 3 uker noe som gjør at vi kan være litt på hytta i sommer også…

«Kurset består av teori og praksis. På teorien gjennomgåes hundespråk, læringsmetoder, valpens utviklingsstadier, aktivisering og helse. I den praktiske delen av kurset gjennomgår vi innlæring av grunnleggende lydighet som sitt, dekk, bli, innkalling, gå pent i bånd mm. Sosialisering og miljøetrening vil være en viktig del av kurset, valpene skal lære seg å jobbe med eier selv om det er andre hunder rundt. Under trening får derfor ikke valpene lov til å hilse eller leke med hverandre, men det blir tid til lek etter vi er ferdig med treningsøkten.» Klipt fra Sportshunder.no

Jeg gleder meg veldig til kurset for det er alltid artig med sosialisering med BARE andre valper og selv om vi gikk kurs med Sofus også er det nyttig med litt oppfriskning og kanskje nye innfallsvinkler.

Legg igjen en kommentar

