Hos dyrlegen

Før helga var MacLurven og jeg hos dyrlegen, han klarte nemlig å sette seg fast under terrasseplankene og selv om han ikke hadde synlig vondt, haltet eller noe slikt ville jeg forsikre meg om at alt var bra så vi dro til dyrlegen. Og det var en interessant opplevelse….

Vi tok bussen til Byåsen Dyrehospital og lille Mac hadde sovnet i fanget mitt før vi kom frem. Det er alltid morsomt å se hvor forvirret hundene blir i begynnelsen når vi går inn i en bil eller buss ett sted og går av et heeeelt annet sted….

Vel inne på dyrlegens kontor var det mye å lukte på og han syntes det var veldig urettferdig at han ikke fikk springe rundt hvor han ville i lokalene å lukte.

Jeg sammenligner alt med hvordan det er med Sofus og jeg var veldig spent på hvordan dyrlegen kom til å være og jeg skal være ærlig og innrømme at jeg ble skuffet. hver gang vi har vært på Trondheim Dyrehospital har de tatt seg god tid til å kose med Sofus og få han til å slappe av før de begynner med undersøkelsene men han som skulle undersøke MacLurven gikk rett på sak, ingen kosing, ingen god tid bare rett på sak.. Han sjekket alt som skulle sjekkes, begge testiklene var der de skulle denne gangen, hoftene var kjempefine  (han hadde ikke skadet seg da han satt seg fast — dypt lettet sukk fra min side), ørene ble sjekket, hunden holdt fast og munnen åpnet og det ble slått fast at alle tennene var der og på rett plass og så var det tid for sprøyte.. En i nakken og en i nesa .. nei han fikk ikke en sprøyte i nesa, det var mer en sprøyte i nesesprayform. Og så klipping av klør – det var første gangen de skulle klippes etter jeg fikk han og det hele skjedde alt for fort og brått for meg. Han holdt fast MacLurven og klipte i vei, han hylte til en gang og etterpå så jeg at han blødde.

Alt tok vel 10 minutter totalt og når jeg tenker tilbake på det var det traumatisk for meg og jeg kommer ikke til å dra tilbake. Neste gang drar jeg dit Sofus bruker dra og jeg vet jeg burde gi han på Byåsen en tilbakemelding men jeg kjenner at jeg ikke har lyst til det.

4 thoughts on “Hos dyrlegen

  1. jcwusthoff

    Jeg har vært på Byåsen dyrehospital mange ganger og jeg syns de er veldig flinke, dog er det en av karene som ikke er så «kosete» av seg (men jeg syns det er en fordel…) Regner med det var han du var hos, om det ikke har kommet noen nye på banen der oppe. De har i alle fall gjort underverker med både rotte og hund for meg.

    MEN jeg syns absolutt du skal sende en mail og gi tilbakemelding om din opplevelse! Bare vær konkret, kort og sakelig. Det er kjempeviktig for dem å få beskjed om sånt, de skal tross alt ivareta både hund og eier, både fysisk og mentalt. Så med den opplevelsen er det desto viktigere! Du er garantert ikke den eneste som har fått en slik kalddusj. Også føler du deg helt sikkert litt bedre etterpå.

    Krysser fingrene for at det ikke får noen varige men for Mac (eller deg). Du får ta noen «late-som»-kloklippinger med bare godbiter og kos fremover så løser det seg nok.

  2. bettebett Innleggsforfatter

    Takk for koselig tilbakemelding, jeg har hørt fra andre også som er fornøyd med Byåsen dyrehospital men som også har nevnt at det er en av de som jobber der som er slik jeg beskrev. Så jeg skal gi dem en sjanse til men neste gang be om å få time til en av de andre som jobber der. I forhold til å gi dem tilbakemelding på opplevelsen min kjenner jeg det sitter langt inne, det er vanskelig å «kritisere» noen selv om det er saklig og konkret.

    Både MacLurven og jeg kom fra det uten de store skadene selv om jeg har vært for pysete til å prøve meg på klørne hans. Men i helga…. i helga skal jeg til pers – så får jeg fóre han med leverpostei og andre godbiter til det er over 🙂

  3. jcwusthoff

    Denne ene mannen det er snakk om er veldig «kald», men faglig liker jeg han godt. Rådgiving over telefon gjør han supert og krever (i motsetning til alle andre dyrleger jeg vet av) ikke at jeg skal komme innom for en time for å få svar på spørsmålene mine. Så jeg liker han faglig, men jeg velger med omhu hvem av de tre jeg går til for hvilken jobb jeg trenger utført =D Det er ikke noe problem å be om å få komme til en bestemt dyrlege – du er jo kunden så du får velge. Jeg vet at den er god på kosing og oppmuntring, den er god på operasjoner og den er god på faglig veiledning. De er litt av et trekløver med VELDIG ulike fremgangsmåter. Be om Titti neste gang du, så får nok både du og Mac en varm velkomst og noen belly rubs =P

  4. bettebett Innleggsforfatter

    Det er jo egentlig kjempefint at de er dyktige på hvert sitt felt slik at en kan velge ut fra hva en ønsker, problemet er jo når man som ny kommer og ikke aner noe om dem. Men jeg skal spørre etter Titti neste gang så blir det nok bedre 🙂

Legg igjen en kommentar

