To hunder under samme tak – del 2

Nå er det 3 uker siden MacLurven kom hjem til oss og vi har mer eller mindre funnet en rytme på dagene våre.

Vi står opp klokken 0600 og går ut, kommer inn og spiser og så legger vi oss igjen. Avhengig av hvor varmt det er og hvor mye Mac drikker står vi opp igjen alt fra halv ni og halv ti. Han sover fra ca 2300 til 0600 og det er kjempegodt å ikke måtte gå ut med han om natta, flinke hunden min.

Jeg hadde jo lest en del på forhånd om hva vi kunne forvente men det ingen sa noe om var at i tillegg til å ha en valp som trenger 99% av tiden din har du en annen hund som også trenger … vel det den trenger, og jeg er bare en person og sliter litt med å finne balansen. Samtidig holder jeg på å bli gal av bare å være sammen hundene, det er nok slik det er for nybakte menneskebaby foreldre også. Så lørdag har jeg spurt søstra mi om hun kan passe MacLurven så jeg kan dra til byen og være litt borte hjemmefra og det sa hun ja til så nå har jeg lagt enorme planer for alt jeg skal gjøre men ender sikkert opp med å sitte på en kafe å kose meg.  🙂 jeg synes nok litt synd på meg selv i dag for jeg er allergisk mot gress og de har klipt alle plenene rundt oss i dag så øynene klør og klør og klør og klør og jeg er slapp og trøtt.

Det vanskeligste med å ha en valp og en unghund er å gå tur med begge to samtidig, det er helt håpløst. Jeg har MacLurven i et bånd festet rundt magen og Sofus i flexi-båndet sitt, men MacLurven vil ikke gå tur – han vil jo leke med Sofus, men Sofus vil lukte, tisse og markere og slett ikke leke med MacLurven akkurat da, så Mac springer så langt båndet rekker og spretter tilbake og blir mer og mer frustrert fordi han ikke når frem til Sofus, men har jeg kort bånd på Sofus får han ikke fred til å gjøre fra seg fordi Mac biter seg fast i øret, kjeven, brystet, ryggen eller halen hans.

MacLurven bet seg fast i underkjeven til Sofus i går og det så sååååå vondt ut, men Sofus sa ikke et pip men slikket MacLurven i munnviken slik hunder gjør for å si at de er snille og bare vil den andre vel og etter en stund slapp han taket.

Vi har begynt med alene hjemme trening for MacLurven og det er en utrolig gjensynsglede når jeg kommer inn igjen etter det lille minuttet jeg er borte.

Vi jobber også mye med det å slippe det han har i munnen og han er kjempeflink mesteparten av tiden, men det er jo så mye spennende på bakken. Dvs han synes det er spennende jeg synes det er hæslig, det hæsligste jeg har måtte ta ut av munnen hans var et truseinnlegg han fant under en busk som sikkert var falt ut av en søpppelpose eller noe slikt. Og det er utrolig hvor mye søppel som ligger rundt omkring, jeg vet at folk klager på at det ligger hundskit her og der men døtti meg hvor mange sigarett sneiper og snus posjoner som ligger overalt, godteripapir kryr det også av og ikke minst glasskår.

Vel det var alt for nå…

2 thoughts on “To hunder under samme tak – del 2

  1. Gro

    Jeg humra litt når jeg leste innlegget ditt, syns jeg ser dere. Ja det er jo slitsomt, men heldigvis blir det mindre slitsomt når de vokser seg til. Og så er det godt du har noen som kan være litt hundevakt så du får litt fri og.

  2. bettebett Innleggsforfatter

    Heldigvis blir det bedre og bedre etterhvet som MacLurven blir større. I kveld «lånte» jeg Sofus og gikk meg en laaaang tur bare vi to og det var godt 🙂

Legg igjen en kommentar

