Nytt dyrlegebesøk

I dag var vi hos dyrlegen igjen, vi prøvde Byåsen Dyrehospital igjen for å prøve en av de andre dyrlegene. Vi fikk time hos Titti denne gangen og det ble en helt annen opplevelse enn forrige gang. Grunnen til at vi dro dit var for å klippe klørne på både Sofus og MacLurven, Sofus er ok når det gjelder å klippe klør men MacLurven slår seg helt vrang når jeg nærmer meg potene og siden han hadde en litt negativ opplevelse hos dyrlegen forrige gang syntes jeg det var viktig at han fikk en mer positiv opplevelse denne gangen. Men han friket helt ut bare hun nærmet seg med klosaksa, så det skal jeg jobbe litt med hjemme.

Sofus ble klipt først og jeg satt med MacLurven på en stol og han rykket til bare han hørte at Sofus ble klipt, men med en haug godbiter og kos fra Titti ble alle klørne hans klipt også. Jeg fortalte at han ble klipt litt for nære da vi var der sist gang og at han ikke fikk noe kos eller noe slik av han som gjorde det og hun foreslo at vi kommer innom en gang i blant så de kan gi han godbiter før vi går igjen slik at han får positive assosiasjoner ved dem og det skal vi gjøre de neste ukene. Som hun sa da vi var der «han er alt for ung til å være redd dyrlegen»

Vi veide han forresten også og i dag er han 6,9kg på ca 3 uker har han gått fra 4,7 til 6,9kg…  Han vokser mye for tiden og er litt uproporsjonal synes jeg, bakbena virker plutselig veldig lange 🙂

Legg igjen en kommentar

