Kurskveld 3 og dyrlegebesøk

I morges dro Mac og jeg til dyrlegen igjen for å klippe klørne og for å venne han til å være der og det gikk ganske så bra. Titti er flink, varm og rolig selv om godbitene hun hadde ikke vær særlig gode. Men jeg har alltid med et lite lager når vi skal dit så hun foret han med godis til han følte seg litt tryggere. Jeg holdt ikke han denne gangen men lot assistenten gjøre det så stod jeg heller ved hodet hans og koste med han og roste han for hvor flink han var. Tror vi skal legge inn et besøk der hver andre uke så blir han nok vant til det 🙂 Jeg er veldig glad at jeg ga dem en sjanse til 🙂

I kveld var det kurs igjen, vi skulket kurset i går fordi jeg fikk besøk av ei venninne og vi var ikke de eneste som ikke var der, det var bare en valp med eier som hadde bare møtt opp. I dag skulle vi møte opp i byen og jeg var litt spent på hvordan det ville bli lagt opp.

Vi møtte altså opp på Leutenhaven og gikk i samlet flokk bort til torget (som jo er stengt for all trafikk) og så bort til parken ved Vår Frues Kirke hvor vi øvde litt på balansering, dvs å gå på ulent underlag. De snakket også om hundens 5 om dagen som er hodetrening, nesetrening, balansering, kontakt (dvs å ta på hunden) og det å gå turer og slikt. Så gikk vi tilbake der vi kom fra og MacLurven og jeg gikk ned til mamma og pappa før vi kjørte hjem igjen og i dag har han ikke kastet opp i det hele tatt den flinke gutten min.

Det var litt skuffende bytrening syntes jeg men det er nok fordi folk bruker byen forskjellig, noen drar dit kun for å handle, spise, drikke eller gå på kino o.l. Men jeg bruker byen for å besøke slekt og venner i tillegg til alt det andre, så det MacLurven trenger er å gå på smale fortau forbi folk som venter på bussen mens biler kjører forbi, mens folk på sykkel sykler slalom mellom folk og barnevogner og gutter på skateboard suser fobi og ikke det å gå på et 5 meter bredt fortau uten en bil i nærheten og ganske lite folk og det skal jeg nevne for dem neste gang. Det hadde kanskje vært bedre om vi hadde gått ned Prinsensgate hvor det faktisk er trafikk og smale fortau.

Sånn er det ikke på torget lenger

Legg igjen en kommentar

