Tur sammen tante

I dag dro storesøstra mi og jeg til Skistua og gikk oss en tur. Tante Merethe gikk med Sofus rundt magen siden hun går med staver enda og jeg gikk med MacLurven.

MacLurven blir fremdeles bilsyk av og til og kastet opp både en, to og tre gang på turen i dag. jeg vet ikke om det var spenningen av å være sammen tante eller om jeg kjørte dårligere enn vanlig i dag. Ihvertfall ville han veldig gjerne komme ut av bila da vi endelig stoppet. Sofus, som jo et mange år eldre har skjønt at før han slipper ut må jeg ha tatt ut både ryggsekk, bånd og hva det nå enn skal være og da følger han nøye med.

Fargene kommer ikke helt frem men det var helt nydelig i dag.

MacLurven er fantastisk flink til å høre etter når vi er ute, han stikker jo av til høyre og venstre alt ettersom hvor det lukter mest spennende så jeg tør ikke slippe han så veldig ofte. Han kommer jo nesten hver eneste gang jeg roper, men om han finner en mus eller hopper ut i ei myr så vil jeg gjerne ha muligheten til å få han til meg.

Tante Merethe syntes det var litt utfordrende å ha kontroll på Sofus for han gikk jo rundt henne og byttet side hele tiden. Så hun fikk en opplevelse av hvordan det er å gå tur med en «virrat» hund 🙂

Enda et bilde av de nydelige høstfargene, Mac i midten.

Vi skulle egentlig gå fra Skistua og mot Lian men etter en stund fant vi en sti som så spennende ut og som førte oss til Fjellsetra. Det var ingen der så vi lånte verandaen og spiste maten vår der.

Det er ikke så lett å få gitt godbiter når hundene blir så ivrige

Men det ble etterhvert.

Her kan du se hvordan det gikk litt senere da Merethe skulle være bestemt og gi godbiter

Det begynte å regne mens vi satt der så pausen ble kort.

MacLurven kastet jo opp et par ganger til i bilen på vei hjem og sovnet da vi kom hjem. Nå, ett par timer senere, har han spist og vært ute igjen og er i fin form. Men vi skal ta det rolig med bilkjøring i morgen. Vi hadde en kjempefin tur sammen tante og vi kommer til å gjøre det igjen før snøen kommer og vi ikke er velkommen i skogen lenger. 🙂

3 thoughts on “Tur sammen tante

Legg igjen en kommentar

