Første møte med snøen

I morges hadde det snødd da vi kom ut, det var bare sludd men det lå litt snø på plenene rundt oss og MacLurven spiste og spiste og brydde seg ikke mer om det. Han får jo ofte isbiter så han er vant med at vann kan komme i en kald form.  Det begynte å sludde mens vi var ute og jeg MÅTTE bare ta bilde av de få snøflakene som landet på han.

MacLurven brydde seg jo overhode ikke om at det snødde men han syntes det var veldig rart at lekeplassen var hvit og kald i motsetning til rød og varm

Han gikk og gnagde på den lille snøen som hadde samlet seg og jeg rågleder meg til det er helt hvit når vi kommer ut en dag. Jeg tror han kommer til å elske snøen.

4 thoughts on “Første møte med snøen

  1. Tønsbergtrioen

    Det var så koselig det, Frost’ første snøfall! Han var ikke gamle karen, knapt fem måneder gammel og snøen lavet ned sent på kveld. Så jeg gjorde det eneste naturlige . jeg kledde på meg og bar den lille klumpen opp til lysløypene, så han kunne hilse på Kong Vinter. Det var mørkt, verden kun opplyst av lysene i løypa og snøen som la seg som dyner på bakken. Og fordi det var så sent på kvelden var det bare oss i hele verden. Fantastisk minne!

    Og snøen er like elsket i dag! Men jeg syns sånn verden er nå om morningene, rett under null grader med rim på bakken og verden er nydelig. Særlig fordi vi går morgentur slik at det kombineres med en vakker soloppgang.

    Ha en fin helg!

  2. bettebett Innleggsforfatter

    Aww, så søtt og koselig minne å ha. 🙂
    Sofus, cavalieren vi har, blir helt gal når nysnøen ligger, han vrir seg, spretter rundt som en kanin og er bare helt tullerusk. Utrolig artig å se på.
    Enig med deg om denne årstiden, når det enda er litt lys om morgen og rim i gresset. MacLurven blir helt rar når han finner is og sludd i gresset. Det blir en artig vinter tror jeg 🙂

Legg igjen en kommentar

