To hunder – 2,5 år og 6 måneder

Noe av det vanskeligste etter MacLurven kom i hus er det å få dekt behovene til begge hundene uten å slite ut valpen. Det lykkes jeg dårlig med iblant.

Sofus er jo nesten 2,5 år og MacLurven er litt over 6 måneder. Det at MacLurven er så mye større enn Sofus gjør at jeg glemmer hvor ung han egentlig er.

I går formiddag var vi hos oppdretterne hvor han fikk lekt og sprunget mye med mamma Sita og etterpå dro vi til dyrlegen og det ble for mye for han og han kastet opp i bilen på vei hjem og sov i flere timer etterpå dvs han sov helt til Sofus våknet.

Når de sover gjør de det i buret sitt på hvert sitt soverom og når de da våkner bjeffer de for å varsle meg om at «NÅÅÅ er jeg våken og må tisse eller bare ha selskap». Så når Sofus bjeffer våkner MacLurven og omvendt.

Vi har bevisst valgt å IKKE ha de på samme rom når de skal være alene fordi de kommer ikke alltid til å bo sammen  og vi vil ikke at de skal bli vant til å alltid være sammen.

I kveld skulle vi være med på lapphundtreff og jeg gledet meg, MacLurven skjønner jo ikke så mye av slikt men han hadde gledet seg om han visste om det. 🙂  Så i morges dro vi til hundeparken og etter en stund med leking og springing kastet han opp i bilen igjen og vi gjorde nesten ingenting resten av dagen (han og Sofus lekte og herjet som vanlig) bortsett fra å gå en liten tur men det var tydeligvis for mye for en times tid før vi skulle dra begynte han å humpe på Sofus (noe han kun gjør når han er trøtt og sliten) og la seg ned og snorket. Han sov i et par timer rundt klokken 12 og han holder ikke ut så lenge etter middag gutten min. Sukk..  og så har jeg kjempedårlig samvittighet for om jeg «sliter ut» MacLurven for å dekke behovene til Sofus.

3 thoughts on “To hunder – 2,5 år og 6 måneder

  1. Merethe

    Tenk på alt det positive du får til da.Mclurven legger seg bare ned når han er sliten. God gutten..

  2. Ellen

    Dere har nok alle tre en rytme dere må finne frem til, for det er ikke enkelt å samkjøre to med ulike behov som du skriver. Og det kommer nok snart tror jeg! Håper du får blitt med på neste lapphundtreff da (:

    Og må si meg enig med Merethe over her, MacLurven legger seg ned og slapper av når han er sliten, det er det så absolutt ikke alle som gjør, så det er kjempebra!

Legg igjen en kommentar

