Verdens herligste

Jeg har nok verdens herligste lille lapphundvalp. Helt objektivt sett selvfølgelig 😉 og helt uten å komme på noen eksempler akkurat nå.

I dag har vi trent mye på å gå på den siden avveien som JEG vil han skal gå på og når vi trener bruker vi kort-kobbel istedenfor fleksibåndet vi bruker til vanlig. Han var kjempeflink til å gå der jeg ville og det gjør det mye enklere enn om han virrer fra side til side.

Vi har også trent på å ikke hoppe opp i sofaen uten å få «tillatelse» først og det protesterer han mye mer på enn hvilken side av meg han skal gå på. Han protesterer dog ikke så mye som Sofus som nekter å hoppe ned når han føst har kommet opp. Men jeg er jo sjefen og begge gikk ut på verandaen for å furte.

Nå skal vi ut en tur og tur med begge hundene er fremdeles en utfordring selv om det går mye bedre enn det gjorde i begynnelsen.

Legg igjen en kommentar

