Forkjølet

MacLurven er ikke helt frisk for tiden. De siste par dagene har har harket som om det er noe som ligger bak i svelget men det har ikke kommet opp noe. Han har også nyst en del når vi har vært ute. I ettermiddag ble han mye verre.
Jeg skulle ut med både han og Sofus og på veien ned trappa ante jeg at han ikke var helt i form. Når jeg har med begge to trekker de som juling for å komme først ned trappa og i kveld var intet unntak, men jeg holdt igjen MacLurven for en dag kommer han til å trekke meg ut av balanse så jeg tryner ned trappa for han er både tyngre og sterkere enn Sofus.
I kveld da jeg holdt han igjen strammet tydeligvis Hurtta selen for han fikk ikke til å puste og måtte harke litt igjen. Men sluttet han å trekke for det? NEI! Hver gang han trakk strammet selen og han fikk problemer.
Vi gikk den korte runden vår og 2 ganger hostet/harket han slik at han kastet opp litt. Ikke mye, men bare litt. Vi kom oss hjem og han la seg på verandaen for å sove og jeg ringte dyrlegevakta. Hun jeg snakket med der sa st jeg ikke trengte bekymre meg, ihvertfall ikke i kveld men at jeg burde ta han med til dyrlegen i morgen. Hun sa han kanskje hadde fått en smittsom hoste slik hunder av og til får og det er vel det som kalles kennelhoste. Men den tid – den sorg. Nå ligger han og sover søtt og så skal jeg ringe dyrlegen når de åpner i morgen.

20111116-220208.jpg

4 thoughts on “Forkjølet

  1. Kristine

    Hei. Blir spennende å høre hvordan dette går.. Høres VELDIG ut som kennelhsote… vi har også lapphun valp ( birk ) og har nå etter to måneder med ro endelig sett berding på han…. håper dere slipper like langtidssyk valp som vi har hatt….

  2. bettebett Innleggsforfatter

    Vet hvem Birk er, har vært innom bloggen deres mange gang 🙂
    Stakkars Birk, håper han blir helt frisk fort. MacLurven har nok kennelhoste og da kommer nok den andre hunden vår også til å få det etterhvert. Men vi få ta det som kommer, er ikke så mye annet å gjøre 🙂

  3. Kristine

    Huff. Det var dumt… Vi har vært ordentlig uheldige og slitt i to måneder som sagt. men Kan jo gå over på noen dager og. Får håpe det for dere. 😉

Legg igjen en kommentar

