Forkjølet- en oppdatering

I morges ringte jeg dyrlegen og fikk time klokka 10. Pappa var så snill at han hentet og kjørte oss ettersom jeg ikke har bil. MacLurven liker jo ikke dyrlegen noe særlig men han holder seg vanligvis rolig når jeg holder han bortsett fra da dyrlegen i dag åpnet kjeften hans OG holdt ned tunga hans for å sjekke svelg og mandler. Da hoppet han opp i armene mine for DET likte han ikke.

Halsen var rød og mandlene hovne og det er noe jeg aldri har tenkt på – at også hunder har mandler og at de kan hovne opp. Dyrlegen lyttet også på brystet hans og konkluderte med at «jupp han er syk». Han sjekket vaksinene til MacLurven og mumlet til seg selv at han er jo vaksinert mot kennelhoste så han skulle ikke fått det. Men det er nok det han har, og det skal gå over av seg selv i løpet av en ukes tid. Jeg spurte om jeg skulle gi han noe medisin men dyrlegen ville gjerne at vi venter og ser om kroppen hans tar knekken på det selv. Så da gjør vi det 🙂

Jeg synes Mac er bedre i dag, ihvertfall sammenlignet med i går kveld og i natt. Natta var dårlig og jeg sov på gulvet ved siden av han. Men forhåpentligvis blir denne natta bedre for oss begge. 🙂
Vi har tatt det med ro i dag og bare gått korte turer, energinivået hans er jo på topp så det blir mye inneleking.

En ting jeg har merket meg de siste dagene er at MacLurven fiser noe enormt og det STINKER!!! Tror ikke det har med forkjølelsen å gjøre men jeg håper det går over!!….

4 thoughts on “Forkjølet- en oppdatering

  1. Tønsbergtrioen

    Uffaliten, stakar. så vondt å være syk. Det er jo noe skikkelig herk med kennelhoste. Men heldigvis så går jo det som oftest over helt av seg selv.

    God bedring til lillemann, håper dere får en god helg!

  2. bettebett Innleggsforfatter

    Ja heldigvis, jeg synes han har blitt mye bedre allerede, vi tar det med så mye ro som to hunder sammen kan være men det er ikke noe artig når han ikke er helt frisk.

    Håper dere får en god helg også, er vel ikke noe snø hos dere enda heller? Jeg har lyst til på snø jeg 🙂

  3. Kristine

    Birk er også vaksinert. Men kennelhosten gjelder som influensa hos mennesker.. Det er ett virus som muterer hele tiden, så man er aldri sikker. (allikevel ufattelig glad vi vaksinerte, hvis ikke hadde han nok vært mye dårligere!) Blir spennende å se hvor fort han blir frisk hos dere. Hjernetrim har vi blitt fryktelig gode på! 😉 God berding skal dere ha!

  4. bettebett Innleggsforfatter

    Ja, det er en ekkel sykdom men jeg vet at som med oss mennesker så kan vi få en mildere versjon enn om vi ikke er vaksinert så jeg håper det stemmer for MacLurven denne gangen. Vi er nettopp ferdig med en runde halsbetennelse for oss mennesker og det hadde vært godt om dette ikke ble langvarig 🙂

Legg igjen en kommentar

