MacLurven og snøen

MacLurven ELSKER snøen!

Han er mer ute i snøfonnene enn på gangveien. Det tar oss nesten dobbelt så lang tid på å gå de faste rundene våre for han skal hoppe og sprette, grave og lete etter kvister under snøen. Sofus bruker ikke kortere tid heller for tisseflekkene forsvinner jo ikke om vintern og det skal luktes og markeres OVERALT. De sliter seg jo helt ut av seg selv så sånn sett er det greit for meg også 🙂 men jeg kunne tekt meg å gå mer enn 4 meter uten å stoppe.

I helga skal jeg prøve å få tatt noen ordentlige vinterbilder, det blir litt vanskelig å holde to hunder OG styre med kamera samtidig. Men i helgene er jo søstra mi med på tur også så det blir nok bra.

Jeg tenker en del på julen og det kommer mer og mer julepynt rundt omkring til hans, noen gang glede og noen gang sorg. Han oppdaget til sin skrekk en stor julenisse på ei bokhylle en kveld, han stod gjemt bak en stol og jeg hørte han grurret lavt et par ganger, så høyere og høyere til han bjeffet som en tulling. Og når Maclurven bjeffer begynner Sofus også – så det var høylydt her en stund. Jeg løftet ned nissen så han skulle få hilse på men det hjalp ikke. Han fortsatte å bjeffe og rygget bakover, så jeg snudde nissen bort fra han og da kom han tuslende bort til meg. Han luktet og luktet og slikket litt på den før han slo seg til ro. Neste kveld oppdaget han en annen nisse som også måtte knurres og bjeffes litt på før han syntes det var greit. Og nå bryr han seg ikke lenger og det er litt dumt for i dag fant jeg en tøynisse i senga hans som han hadde hentet ned fra en benk….

Hva jeg gjør med juletre vet jeg ikke enda så gal etter kvister som han er.

Legg igjen en kommentar

