8 månederskontroll og pinlig hundespørsmål

Denne uken var vi på 8 månederskontroll og MacLurven er perfekt fra nese til hale, det visste jeg selvfølgelig på forhånd men det var greit å få det bekreftet 😉

Den siste måneden eller så har MacLurven gjort noe som jeg finner enormt pinlig og jeg har vegret meg for å spørre dyrlegen. Mac startet nemlig med å .. vel… slikke Sofus´edle deler. Jeg vet jo at det at de slikker i ørene, munnvikene og slikt er vanlig valpeoppførsel og tegn på underdanighet men å slikke edle deler har jeg ikke lest eller hørt om før og jeg mannet meg tilslutt opp og spurte dyrlegen. Jeg blir fremdeles flau bare ved å skrive dette, jeg vet ikke helt hvorfor. Men dyrlegen sa ihvertfall at det også er et tegn på underdanighet, men at vi ikke trengte å la han fortsette å gjøre det. Så nå stopper vi han med en gang han starter og jeg håper han slutter med det svært snart.

3 thoughts on “8 månederskontroll og pinlig hundespørsmål

  1. Ellen

    Så bra at han er frisk og fin! Vel, fin vet vi jo at han er da 😛 Spurte du dyrlegen noe om bilsykheta hans også?

    Og når det gjelder det andre; he he he! http://manimal.no/Artikler/Artikler-om-hund/Masturbasjon 😉 Evt http://hundesonen.no/forum/topic/60283-hannhund-med-vaate-droemmer/
    Har heldigvis ikke opplevd sånt selv, men det forekommer tydeligvis hos noen hunder. Mulig Sofus og MacLurven har et samarbeid gående? 😛 Neida, men, tenåringer er tenåringer, er det ikke sånn? Å, må nesten flire litt, selv om jeg føler med deg i flauheta di.

    Tispa i nabohuset hadde nylig løpetid (er jeg nesten helt sikker på ihvertfall) og vips ble Thorvalden kjønnsmoden og begynte å løfte beinet. Hehe, Han er morsom da, men skuffende stø til beins fra første stund, så han hadde ikke sånn søt periode hvor han måtte støtte seg på ting og tang :/

  2. bettebett Innleggsforfatter

    Det er løpetid rundt oss også og både MacLurven og Sofus er VELDIG opptatt av flekkene og de trekker som juling bortover isen. Har slike brodder bare enda mer solide http://www.norteamengros.no/shop/shopexd.asp?id=1922 og det hjelper!!! Sofus står bare helt rolig mens Mac gjør det han gjør og det er ikke noe seksuelt over det i følge dyrlegen men … uff nei, jeg kan heller fortelle deg neste gang vi møtes. ler Det er bare flaut…

    Så artig at han løftet foten så plutselig, men det er sikkert fordi han ventet en stund at han er så stødig. Mac tippet jo over en gang i begynnelsen fordi han løftet foten for høyt. Utrolig artig for meg å se på 🙂

  3. bettebett Innleggsforfatter

    Glemte å svare på det første spørsmålet ditt.
    Ja, jeg spurte dyrlegen om bilsyken og om det er noe beroligende jeg kan gi han slik at det å sette seg inn i bila ikke blir så skummelt og hun sa at ja, det er det men at den sitter i kroppen så lenge at den vil vare til vi er hjemme igjen og da er poenget borte. Hun sa også at de ofte vokser det av seg og at i en ideell verden er det å ta babysteg og desensitivere sakte og over tid det beste men at det er vanskelig å gjøre i hverdagen for de fleste. Så jeg fortsetter med det jeg gjør, som er å ta turer både titt og ofte innom garasjen både når det står en bil der og når det ikke står en bil der og i dag kjørte vi en liten tur og han stresset ikke da så det funker kanskje. Vi skal på langtur på lørdag, skal kjøre i 2-3 timer før vi snur og kjører hjem igjen. Skal bli spennende å se om det har noe for seg 🙂

Legg igjen en kommentar

