Tanker om kurs på nyåret

MacLurven har godt av å bruke hodet sitt til noe og jeg tenker på kurs…. jeg tenkte først på rally-lydighet men etter jeg så en videosnutt konkluderte jeg med at det ser gørr-kjedelig ut. Det betyr ikke at andre ikke kan synes det er kjempeartig men det er nok ikke noe for meg.

Vi var på valpekurs hos Sportshunder og vi kommer nok til å gå på andre kurs der også. De er bare en 20 minutters busstur unna og det skal nok Mac klare etterhvert. Det har jo gått kjempebra med bilkjøringa denne gangen. Siden rally-lydighet ikke er noe for meg tenker jeg på å gå Grunnkurs i lydighet og Sportshunder skriver dette om kurset.

 

Grunnkurs Lydighet

Målgruppa for dette kurset er de som har gått valp-, hverdagslydighet- eller grunnferdighetskurs hos oss eller tilsvarende og som ønsker å ta lydighets-øvelsene litt videre og kanskje også til et nivå hvor man kan konkurrere LP etter hvert. Det vi kommer til å jobbe med på dette kurset er utgangstilling, fotgående, sitt og dekk i utgangstilling, innkalling fra sitt til utgangsstilling, innkalling fra sitt over hopp til utgangsstilling blant annet. For å få fremgang må man regne med å bruke litt tid på trening mellom hver kurskveld. Det er ikke en ambisjon at alle skal klare alt dette 100% i løpet av kurset, men at alt blir godt påbegynt slik at man kan trene videre selv og evt. gå videre på et konkurranselydighetskurs senere. De som har ambisjoner om å konkurrere vil få oppfølging i forhold til det.

Metodene vi bruker er innlæring med positiv forsterkning. Det er anledning til å bruke klikker hvis man vil og få veiledning også på det.

Pris: Kr 1850,- Kurset går over 8 kvelder.

 

Det startet er kurs 23. januar men jeg skal tenke litt mer på det før jeg melder oss på.

Legg igjen en kommentar

