Leken MIN!!!

Nå i kveld gikk det plutselig opp for meg at jeg har en hund som er beskyttende av lekene sine.

MacLurven ligger jo som regel i stolen sin ute på verandaen og noen gang er Sofus inne mens Mac er ute og det går helt fint helt til han oppdager at Sofus leker med leken «hans».  De har selvfølgelig ingen egne leker, alt deles på men MacLurven MÅ plutselig bare inn for å leke med akkurat den leken Sofus holder på med og så snart Sofus går bort til en annen leke vil Mac ut på verandaen igjen. Det er ingen agressivitet på noen av dem men det kan jo bli det om vi ikke gjør noe med det. Det har bare skjedd et par ganger tidligere men skal ikke skje igjen.

Jeg har allerede flyttet stolen på verandaen slik at MacLurven ikke får til å følge med på hva som skjer inne og så får vi øve på at Mac skal være inne OG rolig mens Sofus leker med det han vil.

Artig å få slike aha-opplevelser iblant 🙂

2 thoughts on “Leken MIN!!!

Legg igjen en kommentar

