Påska 2012 – så langt

Jeg vet ikke når påska egentlig starter men for meg og hundene startet den før helga. Vi er på hytta til «mormor» og «morfar» og hadde sett for oss – og planlagt for – en vårpåske. HA!!!! sa Kong Vinter og så drysset det ned snøflak på snøflak . Blomsterløkene jeg hadde med for å plante ligger klar og sykkelen min med nymontert Springer står klar til bruk – om bare våren kunne komme snart.

Men hundene storkoser seg og det gjør igrunnen jeg å, selv om jeg savner vinterklærne mine noe VELDIG! Vi har gått turer i skog og mark og fjæra og når kvelden kommer er vi godt slitne alle tre. En bakdel med å være her er at MacLurven stadig spiser eller drikker noe som så gir han diare en dag eller to. Men så går det over og han gjør seg ikke noe med det og slik går dagene 🙂

Diverse bilder kommer etter påske da nettet her ute ikke er særlig bra.

Jeg har sett flere rådyr men MacLurven har ikke sett ett. Makan til uoppmerksom hund skal du lete lenge etter. Jeg trodde at hunder både hørte og luktet bedre enn oss mennesker men jeg er jaggu ikke sikker lenger…

I kveld var vi på skogtur og både Sofus og Mac var helt oppslukt av alle luktene. Vi hørte noe jeg etterpå tolket som en brunstig elgokse så da begynte jeg å synge slik mamma har lært meg jeg skal gjøre når jeg er i skogen og vil skremme bort skumle dyr – så jeg gikk og sang litt for meg selv og den eneste sangen jeg kom på var – he put the lime in the coconut and drank it all up – så jeg sang og vi hørte ikke noe mer til elger eller andre dyr. Så kom vi til tre rolige fine hester i en inngjering og Sofus ble redd og gjemte seg bak meg mens MacLurven absolutt skulle jage dem bort ved å bjeffe på dem. Jeg sliter litt med å få han til å slutte fordi han bjeffer så sjelden at vi ikke får trent på det.

Resten av påska blir mye likt det vi har gjort hittil og på onsdag får jeg vinterklærne mine også 🙂

3 thoughts on “Påska 2012 – så langt

  1. kathribu

    LER !!!!!!!!!!!!!!!!! u put the lime in the coconutt?????????????? LER!!!!!!!!!!!! søkkk bra!!!!!!! men bra du sang… : )

  2. monica

    takk for oppdatering 🙂 arti å lese, hører for meg sangen. Ikke rart elgen ble stille vuttu

Legg igjen en kommentar

