Dyrlegebesøk, røyting og utstillingsplaner.

I forrige uke var MacLurven til dyrlegen igjen for å veies, sjekkes og klippe klør. Jeg synes det er kjempekjekt å dra til dyrlegen å klippe klør for da kan jeg spørre om ting jeg lurer på – og jeg lurer jo ALLTID på ett eller annet 🙂 og så får jeg veid han på en enkel måte.

Det var 2 måneder siden sist og Mac veier fremdeles 15kg, han har hverken gått opp eller ned de siste par månedene og Dyrlege Titti sa at han nok har funnet matchvekta si. Så da tenker jeg ikke mer på det.

Titti spurte om det er mye pelsstell på han, noe jeg sa nei til men når jeg tenker meg om er jo ikke det nødvendigvis sant. JEG synes ikke det er mye pelsstell for jeg koser meg når jeg børster han og han legger seg bare ned og synes nok det er godt å bli dullet litt med han også. Men andre vil kanskje si det er mye stell. Nå mister han jo mye pels også, eller det er jo underulla som ramler av, noe som egentlig er svært praktisk. For den detter jo av dottevis så det er enkelt å se og finne. Fra forfotene og bakover er det ikke noe problem å få kammet på egen hånd men han har en imponerende manke rundt halsen som det er verre å få gjort men med litt hjelp kommer en langt og MacLurven ser plutselig mye mindre ut og haugen med pels som ligger ved siden av blir sjokkerende stor – hver eneste gang.

Utstillingsplaner- en oppdatering

Jeg har jo planer for så mye. Jeg ELSKER å planlegge og jeg haddejo laget en kjempefin treningsplan for MacLurven med tanke på utstilling til sommeren. Jeg synes han burde kunne NOEN utstillingsting før vi gikk i ringen. Men ting skjer ikke alltid slik man planlegger og de siste månedene har ikke helsa vært på topp så MacLurven har fremdeles ikke lært seg å stå på kommando. Det må sies at det slett ikke er hans feil for han er veldig lærevillig og flink, men jeg har ihvertfall bestemt meg for å ikke stille han ut denne sommeren ihvertfall. Jeg er jo kjempefornøyd med han slik han er og akkurat nå er hverdagslydighet er det viktigste for meg som hundeeier å fortsette å trene på 🙂

Mentaltesten skal vi fremdeles ta til høsten og den gleder jeg meg til.

3 thoughts on “Dyrlegebesøk, røyting og utstillingsplaner.

  1. Ellen

    Hehe, børster aldri Thorvald vi 😛 Eller, jo, børster ham jo under røyting, men ellers børster vi ham aldri, og virker ikke som det trengs, hehe.

    Vi var hos dyrlegen i dag vi, tok vaksina og hadde kontroll (kunne ha ventet til juli, men syns det var greit å få det gjort nå, siden han skal på et par utstillinger fremover, samt at vi trener ofte med mange forskjellige hunder for tida). Thorvald har jo ikke vært helsesjekka siden han var 12 uker, men var bare skryt å få, det var godt å høre (: Mellom 17 og 18 kg er han nå, så brødrene har jevna seg ut litt mer nå (:

    Synd dere ikke skal stille ut allikevel :/ Men han trenger ikke å stå på kommando altså, det kan ikke Thorvald heller. Det viktigste er at de er nogenlunde rolige og håndterbare. Jeg syns utstillingstrening er greit i forhold til hverdagslydigheten og jeg, for det er jo rett og slett bare håndtering, trave pent i bånd og rotrening, og det trenger jo alle, men skjønner om du vil prioritere andre ting, det ville jeg også før 😛 Men bli med på ringtreninga som lapphundklubben skal ha i slutten av mai oppe på Dragvoll, det er jo kjempetrening selv om han ikke skal stilles ut (:

    Håper du føler deg bedre snart! Ikke noe særlig når formen ikke er på topp.. Thorvald (og vi!) har lyst på en lekedate med dere, men denne uka har vært kjempetravel for oss, men kanskje nå på søndag ellernoe? Evt neste uke, vi har stort sett hundetrening hver eneste kveld, men helgene er vi mer ledige (:

  2. bettebett Innleggsforfatter

    Det er greit med en sjekk i ny og ned og fint å høre at Thorvald er sunn og frisk også 🙂

    Jeg vet at MacLurven ikke trenger å stå perfekt men jeg kommer til å vente med utstilling en stund til. Vi skal kose oss på hytta i sommer og forsterke hverdagslydigheten til jeg begynner på skolen igjen til høsten.

    Vi blir mest på hytta fremover med noen byturer imellom så jeg tar kontakt når vi er i byen. Lenge siden vi har møttes nå 🙂

  3. Ellen

    Jepp, det må vi få til! Vi skal kanskje på telttur til Fosen til helga, har du noen fine turområder vi bør sjekke ut?

    Og, forøvrig, jeg har ikke mobil lengre, bare sånn at du vet det. Jeg er bare kontaktbar på Facebook, fordi SAS er noen idioter… 😦

Legg igjen en kommentar

