Hvorfor jeg elsker skogturer…

I går på værvarselet sa de at Trondheim skulle få 20grader og sol og vi er ca i Trondheim sånn værmessig sett og i dag skulle mamma og pappa få besøk, dvs ingen jobbing hverken utendørs eller innendørs…. så jeg hadde en heeeel dag uten noen som helst planer og det går jo ikke an. Så jeg fant frem kartet og bestemte meg for at MacLurven og jeg endelig skulle komme oss til Nordlaugen.

Jeg har vært der bare en gang i hele mitt liv og det må ha vært for 30 år siden, men det er en skogsvei mesteparten av veien og vi gikk halve veien for noen helger siden men NÅ skulle vi altså helt frem.

Jeg synes dette bratte fjellet er fascinerende….

Rødlett og småsvett etter bratt terreng.

Jeg vet ikke om du får til å se det men i midten av dette bildet er det ei gammel seter, men hvordan man kom seg dit aner jeg ikke. Det er myr mellom veien og setern.

Her sluttet turen for vår del, fluene var så overveldene mange og innpåslitne at vi ikke orket mer. Vi fikk ikke stoppet for annet enn en slurk vann.

MacLurven var løs på tilbakeveien og ventet tålmodig på meg da jeg ba han om det, dette var det lengste unna meg han var. Det var litt artig for selv om han var løs gikk han 2-3 meter foran meg og om jeg skiftet side på veien gjorde han det samme 🙂

Vi skal nok prøve oss på Nordlaugen igjen men skal vente til høsten når trærne og fluene er litt mindre tette og plagsomme.

6 thoughts on “Hvorfor jeg elsker skogturer…

  1. bettebett Innleggsforfatter

    Synes vi har ett vakkert land i styggvær også jeg 🙂 Du kjenner jo meg… Ja, vi koste oss bortsett fra det med fluene. En gang du og jeg er her kan vi godt gå den turen, det bruker jo å være vinter når vi er her og da er fluer vanligvis ikke noe problem 🙂

Legg igjen en kommentar

