Buravvenning

Helt siden MacLurven kom til meg har han sovet i bur om natta, han har samme bur nå som da og buret er fremdeles altfor stort, men heller det enn at det er for lite. Her er en liten film av han som stubler seg inn i buret sitt første dagen han var her.

Vi er jo på hytta hele sommeren og der er ikke rommet mitt så stort som hjemme og det er rett og slett ikke plass til buret så den siste måneden har MacLurven vært løs på soverrommet mitt. Både han og jeg sov vel bedre da han var i buret men det er mer praktisk å ha han løs.

Jeg har lagt et laken på gulvet der jeg vil han skal ligge (har ikke sullet meg til å kjøpe seng enda) og første natta ropte jeg han inn på rommet og pekte på lakenet og MacLurven la seg rett ned og forble der en god stund før han kom bort til senga mi for å sjekke om jeg var der og om vi kunne kose litt. Og slik har hver natt etterpå vært, han legger seg på plassen sin og sover godt der og hver gang jeg står opp og legger meg igjen kommer han bort for en liten kos før han legger seg ned igjen og hver morgen når han synes at vi skal stå opp hopper han opp i senga mi og så koooooooser vi til den store gullmedaljen før vi står opp.

Jeg må si at bur-avvenningen har gått mye lettere enn jeg hadde fryktet og vi venner oss sikkert til at han er løs etterhvert.

4 thoughts on “Buravvenning

  1. Ellen

    Så herlig at det går fint! Går nok like fint når dere kommer dere hjem også, tenker jeg (: Thorvald har aldri trengt å sove i bur, og etter at han fikk innpass på soverommet (han startet jo med å måtte sove på gangen) er jeg helt fascinert over hvor greit det går. Både jeg og John Arne sover i alle fall godt, og pleier ikke å våkne av at han hopper opp eller ned fra senga (med mindre han lander OPPÅ magen eller ryggen min ellernoe, men han er stort sett flink og bruker beinenden nå, takk og lov).

    Ingenting er som sånne koselige kosestunder om morgenen!

  2. bettebett Innleggsforfatter

    Jeg sover veldig lett og urolig og jeg ser at MacLurven også våkner når jeg for ørtende gang snur meg rundt, men det går seg nok til, fant ut at jeg skulle øve å dette lenge før skolen starter igjen. Det er bedre med noen dårlige netter nå enn når jeg må på skolen etterpå.

    Ja de morgenkosestundene har virkelig gull i munn 🙂

Legg igjen en kommentar

