Positiv bjeffing???

Jeg leste nylig at blogger ofte blir veldig positivt ladet med historier og bilder som fremstiller alt som fantastisk. Det har jeg vel gjort på bloggen min også men nå er det slutt og dette innlegget skal handle om noe som gjør meg absolutt gal!!! Nemlig bjeffing!

Sofus er en liten hund og har en liten stemme – MacLurven er en større hund med en MYE høyere stemme og etter de på hyttene rundt oss gikk ut i ferie bjeffes det mye!

Det bjeffes på folk som går forbi, folk som kommer på besøk til oss, på måser, kråker, katter og andre hunder selv om de ikke ser dem men bare hører dem, det bjeffes på bladene som rører seg i vinden, når noen drar på sjøen eller går ned i fjæra og det bjeffes når han ikke får oppmerksomhet. Og jeg belønner med å gi oppmerksomhet hver gang han bjeffer for jeg vil ikke han skal bjeffe og vil bare få han til å slutte.

Jeg prøver jo å ikke gi oppmerksomhet men bare fjerne han fra situasjonen og det har blitt mye bedre de siste dagene så jeg håper han begynner å bli vant til at vi ikke er her alene som vi pleier å være. Men bjeffing gjør meg gal!

Når vi kommer hjem igjen kommer begge hundene til å bjeffe når det ringer på også og de gir seg jo ikke – for pokkern 🙂

Vel det var en liten utblåsning fra meg, det kommer sikkert fler 🙂

4 thoughts on “Positiv bjeffing???

  1. Gro

    He he he, må bare le litt, kjenner igjen mye her sjøl om det ikke gjelder hunder. Nå er jeg forresten i ett land hvor hundene bjeffer konstant og det er nok heller ingen som prøver å få dem til å slutte å bjeffe på alle som passerer huset deres heller.

  2. bettebett Innleggsforfatter

    Ja jeg vet det er likheter, en av forskjellene er at når et barn hyler og skriker kan du prøve å få det til å slutte ved å si at «Tante får så vondt i hodet når du skriker så høyt»… men en hund bryr seg jo døyten om du får vondt i hodet.

  3. bettebett Innleggsforfatter

    De har blitt bedre så tydeligvis funker treningen vår, men så lenge det er dumme katter… og dumme kråker … og dumme biler som kjører på veien vår blir det nok litt bjeffing. Jeg foretrekker at de bjeffer utendørs for er de inne så sprenges jo nesten hodet.

Legg igjen en kommentar

