HD opplevelsen

I går var vi altså og tok røntgen for å finne ut om MacLurven har A, B, C, D eller E hofter. Det er enkelte ting jeg blir litt undret over , ting vi gjør med/for hundene våre som vi ikke gjør for menneskebarn. Som å mentalhelsebeskrive hunden, kanskje hadde ting blitt enklere om vi mennesker fikk en mentalhelsebeskrivelse når vi er små også? Eller om vi hadde blitt røntget som små for å finne ut om vi vil få problem med leddene i voksen alder slik at vi kunne tatt våre forhåndsregler. Jeg mener ikke at vi skal begynne å mentalhelsebeskrive mennesker eller hd-røntge folk.. jeg bare babler høyt for det er tidlig på morgenen når jeg skriver dette.

Vi var på Heimdal dyreklinikk klokken 13 og møte veterinær Kathrin og det viste seg å være samme damen som hadde vakt den helga Sofus ødela kne nr. 2 (da han sprang på støvsugeren) før jul i fjor. Hun er veldig hyggelig, veldig rolig og forklarende og etter en kort liten prat gikk vi på røntgen rommet hvor MacLurven fikk sovesprøyta si. Han var og er alltid veldig stresset når vi er til dyrlegen og i går merket han sikkert at jeg var litt nervøs. Jeg er alltid det når det er snakk om narkose.

Slik så MacLurven ut 5 minutt etter han hadde fått sprøyta, synes det var kjempesøtt at han også da brukte ene poten som hodepute 🙂

Det var ubehagelig å se at han sjanglet og ble mer og mer fjern men etter kort tid sov han tungt. Veterinæren kom inn igjen og jeg fikk ha på meg en slik sexy røntgen forkle… blytungt og varmt men høyst nødvendig. Kathrine fikk ikke være inne sammen oss så hun ble sendt på gangen mellom hvert bilde ble fremkalt. Hennes rolle var i utgangspunktet moralsk støtte og døråpner.

Da MacLurven sov godt ble han plassert (slengt :-)) oppi en form som minte meg om en fiskepuddingform og grunnen var at han skulle ligge støtt og rolig og rettest mulig.

Fiskepudding-MacLurven

Det var interessant å være med på å se hvordan de tar bildene, veterinæren stod ved føttene hans og dro og vred litt i dem for å midtstille ryggen og hoftene mens jeg tok tak under albuene hans og rettet han ut den veien.

Om du noen gang har lurt hvordan MacLurvens hake ser ut er den altså slik…

Vi tok 4 bilder og mellom hver av dem kom Kathrine inn og var selskap, hun var fascinert over hvor kalde potene til MacLurven var pga narkosen.

Da vi kom hjem ble Sofus bekymret for MacLurven siden han bare lå der og var helt borte, Sofus luktet på han, gikk rundt han flere ganger før han la seg ned ved siden av han og om jeg reiste meg og gikk bort til MacLurven kom Sofus for å se hva jeg skulle gjøre, det varmet et hundeeierhjerte 🙂

5 timer senere begynte MacLurven å røre på seg, han prøvde flere gang å reise seg opp men han kom halvveis før han deiset ned igjen men til slutt klarte han å snu seg og fikk vasket seg litt her og der.

Jeg bar han ned trappa og ut en tur i 21 tiden og han sjanglet bortover gresset og tisset og tisset og tisset, han klarte ikke å løfte foten så han satt som da han var valp. Vi gikk en tur på ca 15 meter før vi snudd og gikk inn igjen, han hadde jo ikke sjangs til å komme seg opp trappene selv og jeg hadde glemt hvordan det var å måtte bære opp og ned trappa. Vi måtte jo bære Sofus i flere måneder da han skade seg sist gang.

Etter «turen» sov han en times tid til før vi gikk å la oss men da sprang han inn på soverommet så det var tydelig at han var mer seg selv. I 4 tia vekte han meg og ville ut igjen og da ble Kathrine og Sofus med også og gikk en litt lengere tur og det ble tisset til den store gullmedaljen 🙂 Så sov vi et par timer til men MacLurven var jo så uthvilt at det ble en tidlig start på dagen vår, han er den med desidert mest energi her i dag og har ikke fått noen varige men etter gårsdagen.

Nå venter vi bare på resultatene fra NKK og det tar sikkert en ukes tid, jeg be om å få med røntgenbildene på dvd og når jeg får den skal jeg legge ut ett bilde eller to.

2 thoughts on “HD opplevelsen

  1. bettebett Innleggsforfatter

    Det skal vel mye til for å få to helt ulike opplevelser siden jeg valgte samme sted som dere ler. Har dere vært på øyelysning enda forresten?

Legg igjen en kommentar

