Tur til Rønning gård… vel nesten

Høsten er jo vakker og forleden dag dro Sofus, MacLurven og jeg til skogs, nærmere bestemt vi gikk veien inn til Rønningen Gård. Det er en gørra kjedelig vei å gå med høye høye trær rett ved siden av veien så du ser ingenting annet enn trestammene. Jeg skulle ønske de, grunneierne eller Trondheim Kommune.. hvem det nå er som eier de trærne, kunne felt dem slik at en kunne sett litt mer enn en stripe med himmel over tretoppene. Nok klaging for nå.. Så en kilometer eller så inn åpner terrenget seg og myr åpenbarer seg i alle sine høstfarger.

Begge hundene storkoste seg og MacLurven måtte tøffe seg litt med å sparke opp litt da han hadde tisset.

Vi gikk videre og Gråkallen viste seg langt i det fjerne. Det lille vannet heter Kattatjønna og MacLurven hadde SÅ lyst til å springe ut i myra og bort til vannet men myr har jeg respekt for så det holder vi oss unna.

Det er satt ut flere benker langs veien og på 2km var det 4 søppeldunker!!!!! Hva i all verden??? Vi er jo ikke akkurat bortskjemt med søppeldunker i Trondheim og langs denne veien var det 4 av dem! Det er jo fantastisk!

Vi møtte mange mennesker på veien og ei dame fortalte oss at det var 3-4 skoleklasser på Rønningen denne dagen som sprang og sprang og sprang rundt omkring der oppe så vi snudde før vi kom helt frem for når man har så søte og fine hunder som jeg har kommer «alle» barn bort og vil hilse på.

Jeg skulle ønske jeg var rik slik at jeg kunne hatt ei hytte på fjellet om høsten og ei hytte ved sjøen for resten av året, men det er jeg ikke så jeg får nyte naturen rundt der jeg bor istedenfor 🙂

Legg igjen en kommentar

