Hva kan gjøre en høstskogtur mer fantastisk??

En turkamerat som MacLurven!
Jeg hadde med meg kamera men det regnet så mye at det forble liggende i lomma så bildene her er fra en tidligere tur 🙂

Han våknet altfor tidlig i morges og forlangte en tur før 830, altfortidlig med søndagstur synes jeg men jeg kledde nå på meg og så dro vi til skogs. For dere som ikke følger med værvarslet for Trondheim har det regnet nesten sammenhengene siden i går ettermiddag og det pissregnet ute da vi dro! Men som kjent finnes det jo ikke dårlig vær – bare dårlige klær og det viste det seg raskt at jeg hadde!

Skogen er bare en 10 minutters gange fra der vi bor og så tidlig på morgenen er det sjelden fullt av folk ute og i dag møtte vi ingen. Jeg slapp MacLurven løs da vi kom bort fra bilveien og han stoooorkoste seg, det er ikke ofte jeg slipper han for det er ofte veldig mange hunder, hester, kyr og syklister/rulleskimennesker og generelt folk som ikke liker at fremmede hunder kommer bort til dem, men det er jo veldig bra trening for meg å ha han løs og vite at han ikke stikker til skogs første sjansen har får. Han var KJEMPEFLINK i dag og holdt seg i nærheten av meg, jeg prøvde å ikke snu meg når han ville lukte litt lenger på en flekk mens jeg gikk vidre men det tok ikke lang tid før han var på siden av meg igjen og da han sprang foran meg ventet han på meg eller kom da jeg ropte og jeg hadde ikke godbiter med engang. Så …flinke vovven min…. 🙂

Jeg var våt til skinnet før vi var halvveis, det viser seg at Gortex slett ikke er så vanntett som man skulle tro og MacLurven ristet seg hvert 5 minutt for han var gjennomvåt han å. Men vi stoooorkoste oss alene i skogen og det var nesten litt trist å komme hjem igjen selv om det var godt og varmt der. Så neste helg skal jeg ikke bli frustrert om MacLurven vekker meg tidlig men heller stikke til skogs igjen 🙂

Legg igjen en kommentar

