Jeg er heldig…. fjelltur i høstsol

Jeg vet jeg gjentar meg selv av og til, spesielt om temaet natur og hund men herremin så glad jeg er over å bo i et land hvor naturen endrer seg så mange ganger i løpet av et år og hvor hver årstid har sine høydepunkter og hvor heldig jeg er som kan bruke naturen uten så mye tanke på eiendomsrett osv osv osv..

I morgen fyller tantebarnet mitt 16år så vi dro til fjells for å feire han, men tanken min var å benytte anledningen til å la MacLurven utforske fjellet rundt hytta deres. Vi har aldri vært på tur rundt der før for været har alltid vært dårligere enn klærne mine tillot så i dag var jeg forberedt med stilongs, lue og 2 lag ull under fleece under jakke og ikke minst ullsokker i fjellskoene.

Ikke spør meg hvor hytta deres ligger, de har bare hatt den i 8år! Men vi kjørte til Orkanger og så tok vi til høyre et sted. Søskenbarnet mitt sendte meg en melding etter hun leste dette innlegget og sa at hytta er ved Våvatnet så da vet vi det. Takk Heidi 🙂

Det blir en bildebonanza også denne gangen så enjoy!

Jeg startet med å ha MacLurven i den oransje langlina men etter vi strevde oss gjennom krattet slapp jeg han løs.

Jeg fikk zoomet inn og skulle til å knipse men så spratt han videre.

Vi øvde mye på innkalling i dag og jeg er kjempestolt av hvor flink han er til å komme når jeg roper, med eller uten bånd. 🙂

Slik så det ut da vi kom gjennom krattet, myr overalt men det var halvveis frosset så det var greit å gå.

Dammene på myra var halvveis frosset på og det var stilig mønster.

Flinke MacLurven!

Flott natur, håpløs amatør med kamera som får med sin egen skygge 🙂

Fineste Sofus slet litt med å få i seg vann siden vannet var frosset, men MacLurven slo hull på den med potene så begge fikk seg litt vann.

Herlig å springe ja!

Vi kom opp til «toppen» og tok en liten rast… en veldig LITEN rast for det blåste surt ble fort kalde. Men en liten sjokoladebit og litt drikke fikk vi i oss før vi ble oppringt av slekta på hytta som sa at maten snart var ferdig så vi snudde og gikk hjem igjen.

Det blir ikke siste gang vi går tur her men neste gang skal jeg ha med det ordentlige kameraet mitt 🙂

Legg igjen en kommentar

