Soverutiner

Forleden leste jeg et blogginnlegg om hunders søvnbehov hvor det blant annet står at de er sosiale sovere som helst vil sove sammen flokken sin. Vel MacLurven er litt begge deler!

Dere som har fulgt bloggen min en stund vet at MacLurven sov i bur det første året jeg hadde han og han stortrivdes med det. Det var et svæært bur så han hadde veldig god plass og det var så stort at det ble upraktisk å ha med seg på hytta hvor rommene er mindre enn hjemme. Så i våres bestemte jeg meg for å ha han løs om natten, noe som gikk forholdsvis enkelt og smertefritt for oss begge.

På dagtid ligger han gjerne et eller annet sted hvor han kan følge med på hva jeg holder på med og noen ganger går han inn på soverommet «vårt» og legger seg og blir der et par timer før han kommer ut og forlanger oppmerksomhet.

Om kveldene sover han gjerne ute på balkongen dvs frem til klokka blir rundt 2130 – da tusler han på nytt inn på soverommet og legger seg helt av seg selv, han sier ikke god natt eller noe! Jeg blir på stua en god stund etter han har gått og når jeg suller meg i seng leer han ikke på øyet en gang!!!

Jeg har lagt ned ei dyne på gulvet ved siden av sengen min på ene siden og et laken på gulvet på andre siden og om natten hører jeg han går fra ene stedet til det andre og av og til ligger han rett på gulvet. Noen ganger våkner jeg av at han ligger i fotenden min uten at jeg har merket at han hoppet opp og han vil ikke ha kos eller noe han vil bare sove, av og til kommer han opp til hodet mitt og legger seg ved siden av meg og bruker arma mi som hodepute. Han er KNALLSØT den hunden min.

Når «morgenen» kommer og han er uthvilt hopper han opp i senga mi gjen og vekker meg med en energi jeg ikke har på den tiden av døgnet.

Så sosial sover??? tja…..

2 thoughts on “Soverutiner

  1. Ellen (:

    Broren er i alle fall en sosial sover, hehe. Han legger seg maks borte ved bokhyllene i stua, lengre unna er han aldri. Stort sett sover han i området rundt sofaen, eller i sofaen, helt inntil oss, og helst med hode og overkropp i fanget. Likeledes i senga, avveksler litt med å sove på gulvet, men er så mye som muig i senga, kliss inntil oss. Er et par ganger han har lagt seg på soverommet mens vi har vært i stua, men det skjer så sjeldent at jeg blir overraska, hehe.

    Men min er et lite utskudd, da 😛 Han liker best nærkontakt, og har ikke helt forståelsen av at ikke alle liker det. Særlig ovenfor Sita, som har litt intimitetsissues når hun skal sove, så hver gang hun sover mens de er sammen prøver Thorvald å lure seg sakte og sikkert inntil henne, og når hun våkner av at han kommer helt inntil sukker hun, reiser seg opp og går, og Thorvald stakkar ligger ensom igjen 😛

  2. bettebett Innleggsforfatter

    ler … huff da.. stakkars Sita og stakkars Thorvald. Det hender seg at Mac hopper oppi sofaen for å kose men sove der…. ikke om jeg også sitter der. De er rare de hundene 🙂

Legg igjen en kommentar

