Dårlig periode – lysere tider?

Som mange vet har jeg fibromyalgi eller (fibro-allergi som søstra mi kaller det) og det gjør at jeg har mine gode perioder og mine dårlige perioder, heldigvis har jeg flere og lengre gode enn dårlige perioder 🙂 For tiden er det en dårlig periode og da blir det ikke blogget så veldig mye, ikke fordi jeg ikke har noe å si men fordi jeg ikke orker å skrive. Selvmedlidenheten er også høyere i en dårlig periode 😉

Mens jeg skriver dette ser jeg utover dette fantastisk vakre vinterlandskapet og julestemningen har absolutt meldt sin ankomst.

Har så vidt begynt å sette ut litt snømenn og nisser også, men ikke si det til noen 🙂

En KickBike

I gode perioder gjør jeg ting som å kjøpe en KickBike fordi jeg tror at det vil både MacLurven og jeg ha glede og nytte av, men den gjorde bare vondt verre så den solgte jeg for noen måneder siden.

I gode perioder gjør jeg også ting som å melde oss på en utstilling i den tro at jeg har gooooood tid til å lære MacLurven å stå på kommando og ikke minst forbli stående til han får beskjed om annet og det å lære både han og meg å trave pent og jeg hadde hatt god tid om ikke sykdommen kommer snikende og slår meg overende med ei stekepanne. Og da har jeg nok med å komme meg ut på de nødvendige turene og det er alt jeg orker. Som jeg sa er selvmedlidenheten høy……

Hvorvidt Mac og jeg kommer oss på utstilling er uvisst men det er nesten to uker igjen og han lærer kjapt. Snille Oppdretter-Katrine og Ellen har sagt at de gjerne vil trene til utstillingen sammen oss men jeg orker ikke, det er ikke lysten det står på men vondter og underskudd av energi …..

Fleksibånd er det eneste som fungerer når det er nysnø ute for oss for MacLurven vil ikke gå der det er brøytet og kjedelig – nei han vil oppi dypsnøen og borrer snuten ned i snøen før han kommer opp igjen, ofte med et blad i munnen.

I morges gikk vi en litt lengre tur og heldigvis hadde kommunen for en gangs skyld brøytet fortauene og gangveiene rundt oss så det var ikke så ille å gå og det var fantastiske å se utover Trondheim og se hvite hustak og blå himmel.

Nå ligger MacLurven ute på verandaen og sover mens jeg skal prøve å lese litt til forelesningene i neste uke.

Legg igjen en kommentar

