Hyttetur, mørkredd eier og mulige UFO-observasjoner

I helga var Kathrine-lillesøster, Sofus, MacLurven og jeg på hytta og jeg hadde helt glemt hvor mørkt det faktisk blir på denne tiden av året. Når en bor i en storby er det aldri HELT mørkt, det er alltid lys et sted, men på landet er lys mangelvare og pussig nok var det en overraskelse. Grunnen for hytteturen var at vi skulle slappe av og kose oss og det gjorde vi forsåvidt men kl 17 var det jo mørkt ute så det ble lite turer og slikt på hundene. Ikke at det virket som at de savnet det for de sov og koste seg masse.

Vi kom frem etter det var blitt mørkt så vi måtte vente til neste dag med å gå tur, men dagen etter tok vi turen til Sørvikvannet hvor vi har vært mange ganger før.

Lukte, lukte, lukte, lukte, luuuuukte… Både MacLurven og Sofus var i bånd til å begynne med men Mac fikk slippe løs etter en stund og sprang frem og tilbake og storkoste seg. Sofus får ikke være løs da han ikke kommer tilbake. (Jeg har ikke sluppet han etter at han stakk av for meg i sommer)

Finest i verden!

Jeg syntes dette lille bladet var søtt.

Oppover, oppover og enda mer oppover gikk vi. I bakgrunnen sees Sørvikvannet.

Det regnet kraftig etterhvert og både hundene og vi var temmelig våte da vi kom hjem til hytta.

Jeg er mørkredd og følte meg ikke høy i hatten på «kveldsturene» våre og ene kvelden søstra mi og jeg var på kveldstur med lommelykt, kikket vi mest opp på himmelen, det var nesten litt skremmende å se hvor mange stjerner det var der ute i verdensrommet. Og mens vi gikk der å lette etter Orions belte så vi et hvitt lys som for enormt kjapt over himmelen, så en liten «eksplosjon» og så var den borte. Det var mange år siden jeg sist så et stjerneskudd men ikke så lenge siden jeg så X-files – så fantasien tok meg kjapt til ufo! Men søstra mi utbrøt like kjapt : å, et stjerneskudd!!!!! Så da var det sikkert det.

Litt senere på turen så vi et annet slags lys og kranglet om hvorvidt det vi så var nordlys eller månen som skinte bak en sky. Jeg påstod det var nordlys, da månen var på andre siden av Åsen mens søstra mi påstod det motsatte. Men det var sikkert en ufo det også for lyset var ikke helt slik jeg husker nordlyset var heller.

MacLurven og Sofus var helt likegyldig til hele diskusjonen – tror jeg – det var jo bekkmørkt og vi så bare refleksvestene på dem. Det var siste «kveldsturen» vi gikk mens vi var på hytta, den neste dagen gikk vi tur i 15 tia mens det ennå var dagslys! Den gangen gikk turen til Hysneståa og vi var kjempeheldig med været for sola var ute og lyset var fantastisk!

Denne turen begynte slik forrige sluttet med en luktebonanza.

Vakker!

Ikke så verst vakker Sofus heller 🙂

Ikke så veldig bra kamera men fine farger 🙂

Og spørsmålet er????

Luskende ulv!!!!

MacLurven i vinden!

Trekker jeg —- må jeg sitte… sukk..

Sofus og Kathrine.

Ja?

Meg, Sofus og MacLurven i solnedgangen!

2 thoughts on “Hyttetur, mørkredd eier og mulige UFO-observasjoner

Legg igjen en kommentar

