Løse hunder og Lapphundtreff.

IMG_1894I går tok jeg med meg Sofus og MacLurven til skogs. Det blir dessverre til at vi drar til de samme stedene gang på gang og denne gangen la vi igjen på vei mot Rønningen gård. Vi var helt alene og jeg tenkte å slippe MacLurven slik at han fikk springe litt – men han var døv på begge ørene og kom hørte ikke på innkalling så han måtte pent finne seg i å ha langlina på.

IMG_1899
Sofus slipper jeg aldri lenger, etter han stakk av for meg i sommer – men i går fikk han prøve seg igjen. Jeg lot båndet dingle bak han og han stakk IKKE av!!!!!!!!!!! Da han kom for langt bak meg ropte jeg på han og han sprang mot meg så fort de korte bena klarte. Gang på gang kom han på innkalling og jeg var SÅ stolt av han og treningen vi har gjort. Hvem visste at trening hjelper??? Han fikk masse skryt og kos også for godbiter hadde jeg selvfølgelig ikke med, glemmer alltid det jeg! Men så lenge ros og kos funker er det jo greit. 🙂 MacLurven skal få sjansen til å være løs siden en gang når han er litt mer online og jeg skal fortsette med å la Sofus være løs også!

IMG_1897

MacLurven liker fremdeles ikke å gå inn og ut av bilen men når han først er der går det bra.

I går kveld var det Lapphundtreff også og jeg tror vi var 12 hunder og eiere som møttes på Solbakken skole. Jeg hadde aldri vært der før så det var helt nytt miljø for MacLurven og det satte både han og jeg pris på. Turen ble på nesten to timer og vi gikk 6,5 km. Sliten hund og eier etterpå, men mange hyggelige folk og ikke minst var det ingen gjørme å ramle i denne gangen! Woohoo!
Lapphundtreffene er utrolig koselige treff og for de som ikke vet det møtes vi den første tirsdagen i hver måned. Hvor vi skal møtes neste gang vet jeg ikke men finner det vel ut 🙂

Legg igjen en kommentar

