Svømmer i snø

skal – skal ikke…. hoppe ut i nysnøen

IMG_1924

Vi fikk plutselig et lass med tung nysnø denne uken og MacLurven slet litt med å komme seg igjennom den om han ikke hadde kengurufart og hopp.

IMG_1927

….

Senere på dagen var det Sofus´ tur til å bli med ut i snøen og det gikk ikke så bra. Sofus´ ben er ca 15cm lange og han har myk lang pels fra topp til tå og vi hadde ikke vært ute i mer enn 5 minutt før han hadde store snøklumper både på bena, magen, ørene, brystet osv osv. Tilslutt klarte han ikke å gå lenger og bare kikket på meg, så jeg fjernet de klumpene jeg fikk til å fjerne og så gikk vi videre. Jeg måtte hjelpe han flere ganger på turen og da vi endelig kom hjem klipte jeg av klumpene slik at han kunne få slappe av litt.

IMG_1928

Dette er mesteparten av det jeg fjernet og i morgen skal Sofus klippes 🙂 Jeg driter i hva rasestandarden sier om lengden på pelsen.

3 thoughts on “Svømmer i snø

  1. bettebett Innleggsforfatter

    Takk for det, skal prøve etterhvert. har et kjørt og et par kjoler jeg skal sy først, er jo snart vår 🙂

Legg igjen en kommentar

