Jeg har en drøm!

Jeg er født og oppvokst i Trondheim sentrum, og tilbragte de 11 første årene i ei lita veit med brostein i alle retninger. Somrene tilbrakte jeg på hytta på landet, hvor jeg og søstra mi var med på gårdsarbeidet på en gård i nærheten. Vi plukket stein, vi hesjet høy, vi skrapte møkk i fjøset og vi hoppet i høyet på låven. Jeg bor fremdeles i Trondheim by men er nå 20 minutter utenfor byen, noe som hele tiden har vært rart. Jeg har alltid bodd i gåavstand til byen og det å måtte bruke bil eller buss for å besøke foreldrene mine er bare rart og frustrerende.

Drømmen min er, i motsetninger til hva jeg alltid har trodd, en bondegård, eller et lite hus i skogen.

larsviken26liten

Et sånt lite hus har jeg lyst på.

Det er en gård til salgt 15 minutter fra der jeg bor nå og den har jeg lyst på. Stooooor eiendom og den ligger litt for seg selv.

På gården min vil jeg ha 2 kyr og en okse, for melk og kjøtt, og de skal hete Dagros, Rosa og Albert….

790x

 

3 griser (fordi jeg er trønder og spiser ribbe på julaften), og de skal hete Ole, Dole og Doffen.

grisunge grisunge grisunge

4 høner og en hane, for en stadig strøm av egg og kjøtt, Frodo, Sam, Merry, Pippin og Galadriel (ja jeg vet at navnene og kjønnene er motsatt men det er ikke så viktig i denne delen av prosessen).

1318769364253_643

Noen villsauer, pga ulla og KANSKJE, kanskje, kanskje kan jeg finne en måte å tilbrede kjøttet på som jeg klarer å spise. Jeg spiser veldig sakte og lunkent/kaldt fårekjøtt med stivnet fett er IKKE på noen måte godt.

VillsauA Rehnberg_liggende

Noen gjæser, kanskje noen geiter men jeg synes store fugler og geiter er skumle så det er ikke sikkert at det blir noen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

GEIT%2~1

Denne ser jo ikke så veldig skummel ut, men du vet aldri med geiter 🙂

På den gården som er til salgs i nærheten av meg er det en stor hundegård og da kan vi ha lapphundtreff så ofte som vi vil, hvor hundene er trygge og kan springe løse sammen. Så jeg trenger bare 10.000.000,- så er gården min!  Søstra mi har allerede poengtert at MacLurven jo er livredd sauer og kyr og sikkert alle andre husdyr også, men DET er jo ikke noe problem, han kan lære seg å like dem. Og hvem trenger vel realistiske og oppnåelige drømmer?

2 thoughts on “Jeg har en drøm!

Legg igjen en kommentar

