Røros – dag 2

Dette er det jeg ser når jeg går rundt hjørnet fra hotellet. ErkeRøros! Det har vært en fantastisk fin dag, 18grader og sol!

IMG_2445a copy IMG_2452a copy

IMG_2453a copy

Vi stod opp tidlig i morges og kjørte til Olavsgruva. Vi tok sikte på toppen som jeg ikke husker hva heter men som er 911moh. Det var en bratt stigning men vi kom oss opp. 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Olavsgruva sett fra toppenOLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Da vi kom på toppen så vi jo at Storsvartgruva lå like nedenfor og det var en sti som gikk dit så da fulgte vi den 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det var ganske bratt nedover også og der traff vi på litt myr også og det viste seg VELDIG FORT at fjellskone min lakk…OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dette vannet heter Klettjønna MEN for alle av dere som har sett Ringenes Herre filmene husker dere sikkert scenen der Aragorn leder hobbittene gjennom ei myr og Merry utbryter… What do they eat when they can´t get Hobbit? Litt sånn var det vet denne tjønna… Millionvis av fluer som surret rundt og inni både ørene og munnen min så vi gikk jækla fort på dette stykket. Jeg HATER flyvende innsekter.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Der oppe kom vi fra 🙂OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg så plutselig en fugl stå i gresset men jeg vet ikke hva slags fugl det er. Den var ca 1 meter lang, stort vingespenn, lang tynn hals og spisst nebb. Kjersti sa at det kanskje var en trane og det var det selvfølgelig. Takk Kjersti!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Så plutselig var vi tilbake ved bilen vår igjen. OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vel tilbake i Røros sentrum måtte jeg gå på jakt etter nye sko og fant til min enorme glede et par LILLA Lowa sko! Jeg har så sære føtter at jeg holder meg til Lowa sko når jeg kan 🙂

IMG_2471a copy

Lunsjen ble inntatt på Koffistuggu og jeg fikk det lengste rekesmørbrødet jeg noen sinne har spist.

IMG_2467a copy

IMG_2468a copy

2 thoughts on “Røros – dag 2

  1. Kjersti

    Fantastiske farger oppe på fjellet der! Nydelig utsikt og masse historie det er viktig å ta vare på.
    Nå er jeg langt fra noen fugleekspert, men for meg ser det litt ut som en trane. De har vi ihvertfall ett hekkende par av her hos oss, og ifølge wikipedia, hekker den i Trøndelag: http://no.wikipedia.org/wiki/Trane Nydelige fugler som er litt store og skumle hvis man kommer nært nok 😉

  2. bettebett Innleggsforfatter

    Ååå selvfølgelig! En trane! Jeg forventet ikke å se annet enn fjellfugler her og tenkte dermed ikke på traner.
    Ja historien er viktig å ta vare på men det er viktig å ha en levende by også 🙂 det er derfor Røros er spennende for det er godt blandet 🙂

Legg igjen en kommentar

