Fordommer og bikere

Jeg liker å få utfordret fordommene mine og det fikk jeg gjort til gangs på Røros tidligere i sommer.

En kveld bestemte jeg meg for å sette meg ute på benken på gårdsplassen utenfor hotellet men orket ikke ha med Mac inn for å hente boka og kartet mitt, så jeg festet han til benken og gikk inn. Jeg går ALDRI aldri aldri fra han alene utendørs med mindre vi er på hytta eller andre steder jeg vet han er trygg og jeg følte meg slett ikke trygg da jeg gikk fra han festet til den benken, men jeg kjappet meg inn og røsket med meg det jeg trengte, jeg så han gjennom soveromsvinduet og slappet av da jeg så han hadde lagt seg ned.

MEN så hørte jeg plutselig motorsykkelstøy, høy motorsykkelstøy som kom nærmere og nærmere. Det må skytes inn her at MacLurven ikke liker høye lyder, noe som kom frem under MH´n også og om det kjører forbi en moped eller traktor eller trailere så flykter han. Og nå kom det altså en motorsykkel som skulle passere en meter fra han mens han var festet fast til en benk på et fremmed sted! Men det kom ikke EN motorsykkel, det kom 9!!!! Kjempestore motorsykkler!! Og noen av dem bråkte kjempemye!!

6a00d8341c581e53ef0133f038d7f0970b-800wi

Jeg sprang ut til Mac som hadde trukket seg unna så langt han kom og jeg satt ved siden av han til syklene var parkert og slått av. «Herregud skal hele Hells Angels komme» tenkte jeg da jeg så det stod Harley Davidson på en av syklene. For fordommene mine tilsier at Harley Davidson =Hells Angels og sånn er det bare… Men så kom plutselig den ene mannen bort til MacLurven og meg, sette seg ned på huk, lot Mac lukte på hånda si før han begynte å kose med Mac og så sier han til meg «Håper vi ikke skremte bissebovven din for mye med bråket vårt da vi kom»

Ååååååå pooof så smeltet jeg og fordommen forsvant som en såpeboble.

Men fordommene var ikke langt unna og disse mennene satte seg også i nærheten av oss på gårdsplassen og bestilte seg en øl. «Å herregud! Skal det bli bikerfest rett utenfor vinduet vårt nå da» tenkte jeg. «De kommer sikkert til å sitte ute og drikke i hele natt!»

Men neida, de drakk bare den ene øllen og så gikk de. Poof sa nok en fordomsåpeboble. Jeg snakket med en av dem litt senere på kvelden og mens han koste med MacLurven kom det frem at svigermora hans hadde hatt en Finsk lapphund en gang men den hadde vært hel svart så han trodde at alle skulle være det. Det viste seg at de hadde kjørt fra Gudbrandsdalen og var på firmatur men isteden for å kjøre bil hadde de bestemt seg for å bruke syklene sine og de var veldig hyggelige.  Så ikke fyllebråkte de og i tillegg la de seg før oss.. Hvem skulle trodd det?

6 thoughts on “Fordommer og bikere

  1. Anonym

    Fantastisk, er det ikke morsomt at en møter seg sjøl i døra hele tiden. Det er så kjent og antagelig allmennmenneskelig og.

  2. Kjersti

    Det er moro å få utfordret fordommene sine litt av og til, og jeg er ganske sikker på at neste gang du ser en haug med mørkkledde bikere, så trekker du litt på smilebåndet 🙂

Legg igjen en kommentar

