Sofus og Thorvald

Jeg bor jo sammen søstra mi og hun har en Cavalier King Charles Spaniel som er 4 år og heter Sofus. Sofus er på mange måter en kjempefin hund men han har sine greier. Han har en svææææær intimsone og litt utypisk for Cavalierer går han ikke så veldg godt overens med alle andre hunder. OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dessverre er Thorvald en av hundene Sofus «ikke skjønner seg på».

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Sofus og Thorvald har møttes flere ganger tidligere men Sofus lar ikke Thorvald være i fred og begynner å ri på han. Det synes Thorvald, veldig forståelig, ikke er noe særlig og vi fjerner derfor vanligvis Sofus fra settingen.

I går gikk Ellen og jeg tur med hundene og gikk hjem hit etterpå slik at brødrene skulle få leke og herje litt. De har vært hjemme hos oss flere ganger og guttene elsker å herje sammen. De er jo over 2 år nå men det har aldri vært et knuff mellom dem. 🙂 Disse bildene er fra en tidligere anledning for vi tok ingen bilder i går.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Da vi kom hjem i går var Sofus på et annet rom og vi slapp han ut slik at han kunne få hilse på Thorvald. Men Sofus kom inn med høy stiv hale og det gikk ikke mange sekundene før han knurret dypt og plutselig braket de sammen. Jeg stod med MacLurven ute i gangen og han begynte å bjeffe da de to andre gjorde det, jeg vet ikke hvem han ville ha forsvart om han hadde kommet seg inn på stua men jeg tror det ville vært Thorvald. Heldigvis var Ellen veldig snarrådig og fikk lempet Sofus og Thorvald fra hverandre. Det var ingen skader på noen av dem og så snart søstra mi hadde Sofus i armene sine logret Thorvald med halen og ville hilse på, men da tok søstra mi med seg Sofus ut.

Det er veldig synd at de ikke gå overens for det ville gjort det mye enklere men de trenger jo ikke møtes, det bare gjør det tungvint å måtte holde dem adskilt når vi får besøk.

Dette er en av bakdelene med å ha to hunder…

8 thoughts on “Sofus og Thorvald

  1. Ellen

    Det jeg istad kom på vi kanskje burde prøve er å gå tur med Thorvald og Sofus, uten hilsing, men bare la de gå ilag og sjekke hverandre ut på avstand. Bevegelse pleier å hjelpe på spent stemning 🙂

  2. Kjersti

    Så kjedelig at Sofus og Thorvald ikke går helt overens. Men jeg er enig i det Ellen sier, det kan hjelpe på 🙂
    Og det nederste bildet her er jo bare supersmelt! Vakre gutter ❤

  3. bettebett Innleggsforfatter

    Ja, de er så gode sammen. 🙂 ❤ Jeg føler meg så utrolig heldig som har hatt muligheten til å la han ha et forhold til broren sin.

  4. Kristina

    Heng meg også på Ellen sitt forslag her – å gå tur saman utan at hundane får helse hjelper! Då blir dei distrahert av mykje anna rundt seg, og lærer at det å vera saman med den andre hunden faktisk går an utan å krangle. Dette veit eg av eigen erfaring. Eg budde i Nord-Norge i halvanna år, og der hadde eg ei venninne med ein engelsk setter hannhund som ikkje gjekk overeins med Heino. Dei slåss fleire gongar, og Heino har fått sydd både ein fot og eit øyre (litt praktisk at ho med den andre hunden var veterinær, så ho ordna det alltid med ein gong!). Stemninga mellom dei vart heldigvis betre etter kvart sjølv om det tok tid, og det tok vel omtrent eit heilt år før dei faktisk vart vennar og byrja å leike med kvarandre. Dessverre var det slik at eg skulle flytte berre eit par månader etter at dei vart vennar, så det var jo litt teit! :p Men det hjelper altså!

  5. bettebett Innleggsforfatter

    Uff da, stakkars Heino! Men praktisk med vetrinærvenninne 🙂

    Vi får prøve med å gå tur så får vi se hvordan det går. Thorvald er jo så grei så forhåpentligvis går det bra 🙂

Legg igjen en kommentar

