På hytta igjen :-)

Nå er det 2 uker siden sist vi var på hytta og MacLurven var SÅÅÅ happy for å være der igjen at han la seg i gresset og lykkerullet, noe han ikke bruker å gjøre, men han var så glad for å være der igjen at han bare måtte!

IMG_3044 copy

Denne steinen var trappa til et hus som på 1800-tallet stod på tomta hvor hytta vår ligger, pappa fikk gravd den opp og satt den ved innkjørselen vår. Jeg har satt ned et syrintree som jeg håper skal vokse seg stor.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vi har tatt ned veldig mange trær i sommer, hytta er nesten 50 år gammel og da den ble bygd fantes det ikke én busk på haugen men nå gror vi igjen. Derfor har pappa vært ute med motorsaga og nå ser vi jo hytta også!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

MacLurven ser på pappa og meg og rekker tunge!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Mens Sofus sitter på verandaen og ser på oss derfra.

IMG_3015 copy

Vi har gjort en del vedlikehold på hytta i sommer, deriblant fikset litt på taket. Vi gjorde det ferdig i helga og nå er det heeeeelt tett!. Søstra mi står i stigen og venter på å ta i mot pappas telefon.

IMG_3002 copy

Og mens han snakket i telefonen kunne jeg ta NOK et bilde av fjæra mi og den vakreste utsikten jeg vet om.

IMG_2995 copy

En gul blomstOLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Denne georginen min har overrasket stort i sommer, den har fremdeles mange blomster og knopper igjen og humlene liker den også 🙂OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dette er hortensian jeg kjøpte i våres som får nye blomster. Jeg klipte den helt ned og det kommer masse nye skudd! OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Cosmos´ene blomstrer også nå, godt over en måned forsinket. Men hvem kan klage på det når de er så vakre?OLYMPUS DIGITAL CAMERA

IMG_3043 copy

IMG_3042 copy

Noe som sjokkerte veldig var hvor dårlig det gikk med gressløken i år. Jeg sådde 4 pakker frø i denne gryta og pga regnet som ikke sluttet har de råtnet. Jeg tømte den for jord i dag og skal drenere bedre til våren og prøve igjen da.

IMG_3045 copy

Trondheimsfjorden er bare vakker 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

10 thoughts on “På hytta igjen :-)

  1. Kjersti

    Skjønner godt at du trives der, ser ordentlig nydelig ut! Og utsikten ned til fjæra di er nesten den samme utsikten jeg har fra hytta mi og til fjæra, bare at min hytte ligger litt lengre fra fjæra og utsikten er nesten borte pga trær som ikke står på tomta jeg leier. Men det var en digresjon 😉

  2. bettebett Innleggsforfatter

    Takk for det, det SER idyllisk ut men det er helt anerledes når vinden kommer fra nordvest og det regner bortover! 🙂

  3. bettebett Innleggsforfatter

    Det er mitt paradis, det er sikkert 🙂
    Hele Norge gror jo ned og mamma har vært panisk for å ta ned så mye som ett tre, for da kan jo naboene se oss! Jeg elsker trær men synes det er synd at det gror igjen overalt. Har du ytret ønske til de som eier trærne om at de gjerne kan ta de ned?

  4. Kjersti

    *ler* Det er noe med det at har man trær, er man skjermet for innsyn men mister utsikt. Vil man ha utsikt, må man også ta med på kjøpet at noen ser inn 😉
    Det er grunneieren av tomta mi som også eier «jordet» den lille bjørkeskogen jeg vil ha bort vokser på, og han vet at jeg gjerne vil ha de vekk. Men han prioriterer det ikke, og det forstår jeg jo, det er jo ikke i veien for han. Så jeg tror nok jeg ender med å spørre om jeg kan ta det selv, men det blir ikke før hytta er ferdig reparert 🙂

  5. Kristina

    nydelige bilder! 🙂 Eg trur kanskje det er noko med hundar og hytte – Heino er heilt i ekstase når han får kome på hytta til foreldra mine på fjellet. Eg trur det må vera der han trivst aller best. Når me ikkje går på tur eller finn på noko anna så sitt han i hagen utafor hytta og berre kikar på utsikta heeeeile tida….har ofte lurt på kva han tenker!

    Apropos grasløk, har planta det sjøl og her har det heller ikkje blitt til noko. Trass i at dei faktisk har stått i urteteltet mitt og ikkje blitt nedregna! Dei kom liksom opp av jorda, men dei ser så vanvittig pjuske ut..

  6. bettebett Innleggsforfatter

    Det jeg ser på hytta er at selv om vi tar ned noen av trærne kommer det jo opp nye som om noen år må beskjæres 🙂 Håper han lar deg ta ned trærne når den tid kommer så kan du kose deg med ferdig hytte og fin utsikt 🙂

  7. bettebett Innleggsforfatter

    eller er det noe med hunder og natur? ler. Jeg elsker å se på MacLurven når han bare sitter og ser utover sjøen og lukter på vinden. Tror hundene slapper av like mye som vi gjør når vi er på hytta. Er jo noe annet enn den travle hverdagen, selv om vi ofte gjør mye mer på hytta enn når vi er hjemme.

    Kanskje det bare er et dårlig gressløkår? Eller kanskje det var frøene det var noe galt med?

  8. Kristina

    Ja, det er nok hundar og natur.. Det verkar som Heino slappar godt av når me er på hytta i alle fall! angåande den grasløken så får eg berre satse på at det ikkje er meg det er noko gale med! Eg trur eg sei at det er nok eit dårleg grasløkår i år 😀

Legg igjen en kommentar

