På hytta

Jeg burde sikkert blitt LITT mer kreativ når det gjelder tittel på disse innleggene mine. Det er jo enten «hyttetur» eller «skogtur»… men jeg er ikke mer kreativ så da får det være slik. 🙂

Mamma eller småfuglene mistet et frø oppi potta til en rose tidlig i våres og nå har det kommet opp en liten solsikke. Den er FANTASTISK vakker sett på nært hold og det krydde av humler rundt den i helga.

IMG_3107

Det blomstrer fint fremdeles 🙂

IMG_3110

MacLurven og Morfar har en dyp samtale i skyggen.

IMG_3113

Stokkrosene blomstret som aldri før!

IMG_3115

Kosmosene blomstret endelig også og jeg skulle ønske jeg hadde tatt de med meg hjem for det er jo ingen som ser dem når de står alene på hytta.

IMG_3117

Fredagskvelden var en deilig varm kveld og Mac og jeg satt ute til det ble for mørkt til å se noe. Jeg tente telys og skulle ha laget meg en kopp te men jeg orket ikke gå den laaaange veien inn så jeg ble ganske kald etterhvert.

IMG_3119

Det er ikke ofte vi ser en hel halv regnbue!

IMG_3130

Dette har blitt favorittplassen til MacLurven etter at vi gjorde om verandaen. Han hopper opp på benken og kikker inn kjøkkenvinduet for å følge med på hva Mormor holder på med. Han lå der og sov under en regnskur for det er delvis i ly. Jeg har litt lyst til å lage et hundehus til han slik at han kan ligge under tak selv når det regner men det aner meg at han kommer til å velge et annet sted uansett.

IMG_3132

7 thoughts on “På hytta

  1. Kristina

    Dette såg fantastisk koseleg ut 🙂 Nydelege blomstrar!! Hehe, måtte smile litt av den siste kommentaren din; dei legg seg som regel akkurat der dei sjølv vil desse lapphundane, sjølv om me hadde laga ein fantastisk liggeplass til dei! Heino har jo ei hundeseng, men den bryr han seg ikkje så mykje om! Han ligg berre i ho av og til, elles vil han helst ligge hardt rett på golvet. Heldigvis likar Vilma å ligge mjukt og godt, så no vert senga brukt mykje! 🙂

  2. boerboelheidi

    Overskrift på blogginnlegg er ikke enkelt, noen ganger står jeg helt fast, andre ganger er det så mange titler jeg skulle hatt på ett innlegg at det blir bare rot.

    Ser ut som McLurven har funnet seg en kjempeflott plass, rart med favorittplasser, de har en tendens til å være på de mest «underlige» plasser 🙂

  3. bettebett Innleggsforfatter

    Jeg har ikke tall på hvor mange hundesenger/puter jeg har kjøpt og så kvittet meg med – for MacLurven er ikke interessert! Det er synd for det er så mange fine hundesenger!!!

  4. Kristina

    Hehe, eg kjøpte heldivis berre ei sånn billeg seng på Ikea, så det har ikkje gjort så mykje at han ikkje har brukt den så flittig – men litt har den jo blitt brukt. Synd at dei ikkje sel sånne på Ikea lenger, for eg kunne godt tenkt meg å kjøpe ny – dei er så praktiske og kan vaskast på 60 grader…og den er jo blitt vaska ganske mange gongar så den ser ikkje så fresh ut lenger.. Og spesielt ikkje no når Vilma har overteke den – ho likar å grave i senga eller riste den som ei filledukke innimellom….så eg mistenker at den ikkje kjem til å overleve like lenge i hennar varetekt som i Heino sin 🙂

  5. bettebett Innleggsforfatter

    Ler, en slik seng hadde Sofus også men det var FØR MacLurven kom. MacLurven brukte den også som riste-leke og bet hull i den Og dro ut all stuffingen. da storkoste han seg! synes hund nr 2 ofte er mer bøllete enn hund nr 1. Enig i at det er synd at IKEA ikke selger hundeting mer.

Legg igjen en kommentar

