Årets fineste skogtur

I dag startet dagen med 20 krabber som måtte kokes og renskes og gjøres klar til frysing eller spising!
Da jeg rensket garnet etterpå var jeg ikke klar over at det hadde vært brennmaneter der også så hendene mine svin fremdeles, 6 timer etterpå og jeg lærte noe veldig viktig og det er at om du klør deg på nesa med brennmanethender så svir det noe dyrisk og slimhinnene går ammok – også i flere timer etterpå.

MEN etter krabbejobbingen dro MacLurven og jeg til skogs. Vi tok utgangspunkt i Sørvikvannet og gikk veien vi har begynt på flere ganger før. Vi gjør jo ofte det… Problemet med turen er at det er 2 km RETT OPPOVER før det flater ut litt og så går litt nedover. Det regnet da vi startet så de første bildene er tatt gjennom en plastpose, men etter en liten stund ble det opphold.

20130921-173911.jpg

photo_11e copy

photo_11 copy

photo_3 copy

Det liggen en gammel seter oppi skogen men det er så gjengrodd at det ikke går ann å gå dit lenger.

20130921-174155.jpg

Jeg hadde en leke i sekken og Mac ble helt gal av glede da han fikk den. Han sprang frem og tilbake, ristet den og rullet seg i lynget. Jeg tok opp en liten film mens han holdt på.

photo_8 copy

photo_9 copy

photo_10 copy

Hvordan kan man unngå å bli glad over å være på tur sammen denne hunden????

photo_12 copy

MacLurven fikk være løs fra vi gikk ut av bila til vi var tilbake igjen. Og han er sååååå flink!!!!!!! Han springer rundt meg og kommer han mer en 10 meter fremom meg så stopper han og venter på meg, de gangene jeg hadde stoppet for å drikke litt vann satte han seg likegodt ned og ventet på meg. Raringen 🙂

Vi tok en pause ved en stor stein og Mac fikk søke etter godbiter i lyngen.

photo_211 copy

Igjen holdt han seg ved siden av meg og ventet pent til jeg begynte å gå igjen. Vi kom oss helt til Nebbtjønna denne gangen og da var både Mac og jeg slitne. På veien tilbake holdt han seg enten ved siden av meg eller bak meg. Flinke, flinke gutten min.

Endelig så vi Sørvikvannet igjen

20130921-174134.jpgEn sliten MacLurven 🙂

20130921-174049.jpg

20130921-174110.jpg

Vi fikk en trist nyhet da vi kom tilbake på hytta igjen da en kjenning av familien døde av kreft i går morges og det får meg til å sette enda mer pris skogturer og MacLurven.

11 thoughts on “Årets fineste skogtur

  1. Kjersti

    Da har vi vært på fin skogstur i dag, både du og jeg og MacLurven og Nairo 🙂
    Hva i alle dager er det som henger over hodet på MacLurven på bilde nr. 8 ovenfra?
    Det er så fantastisk herlig å se hundene kose seg når de er på tur, sånn som MacLurven gjør når han har fått leka si 🙂 Nairo finner seg gjerne en liten rot, en liten pinne eller en kongle og holder på sånn, og da kjenner jeg at jeg er lykkelig langt inn i hjerterota 🙂

  2. bettebett Innleggsforfatter

    Ler, det er en gammel fuglekasse som noen har hengt opp. Vet ikke hvorfor de har valgt det stedet. Eller kanskje det ikke er en fuglekasse men en sånn kasse hvor det ligger en bok og blyant hvor du kan skrive navnet ditt i. Farsken å! Nå må jeg jo tilbake i morgen å sjekke… Om jeg orker da, føttene krangler litt pga oppoverbakkene.

    Høsten spesielt er en finfin turårstid, ikke så veldig varmt og INGEN flyvende innsekter!!!!!

  3. Kjersti

    Det var da et merkelig sted, uansett om det er fuglekasse eller «postkasse». Men du må si ifra hva det er uansett når du tar turen tilbake dit 🙂
    Jo, jeg har sett mange flygende insekter i dag. Øyenstikkere, fluer, mygg og sånne «bitefluer» (vet ikke hva de egentlig heter), var en som hadde bitt seg fast i tinningen min da jeg kom tilbake til bilen etter turen i dag :/

  4. gryanettn

    Å, så koselig det så ut! Vi skulle egentlig opp på fjellet med lillingen i helga, men det har virkelig hølja ned så det har ikke blitt noe av 😦 MacLurven er nydelig og bare helt herlig altså! 😀

  5. bettebett Innleggsforfatter

    😀 tusen takk for det.

    Jeg er litt sær av meg og foretrekker å gå tur når det er «styggvær» men det er selvfølgelig koseligere om det er oppholdsvær. Og mindre arbeid i etterkant! En våt lapphund er en veldig våt hund!

  6. gryanettn

    Jo, er koseligst når det er oppholds vær 🙂 Det ble jo en liten tur i skauen i går på oss likevel, begge klissvåt, men var kjempe koselig 😉

Legg igjen en kommentar

