Tåkete skogtur

I dag gjør det vondt i fibro-kroppen men jeg har lært at smertene stort sett ikke blir værre av å gå tur så jeg og hundene dro til skogs. Jeg valgte en del av Bymarka hvor vi ikke har vært før og dette skiltet møtte oss ved «inngangen»

IMG_3698a copy copy

Jeg tenkte at jeg nok skulle klare 2,4 km tilsammen så jeg bestemte meg for å gå til Våttakammen. Så oppover bar det på en bred fin skogsvei (en slik jeg vanligvis ikke liker men som er god på en vond dag 🙂 ) og etter en stund delte veien seg, til venstre tok det av en liten smal sti med kratt på ene siden og berg på den andre. Til høyre fortsatte den brede fine veien. Men dette skiltet pekte jo mot den kronglete smale stien og det kunne jo ikke stemme? Det stod ingen andre skilt så hvem vet hvor den store fine veien går??? Jeg valgte å gå den brede fine veien.

IMG_3692a copy copy

Jeg tenker alltid på Ringens brorskap når jeg ser slike litt tåkete stier og fantastien min klarer godt å se for seg en Svart Rytter komme ut av tåken. Derfor unngår jeg å gå i skoger i skumringen for fantasien min er for godt utviklet!  😀

IMG_3686a copy copy

Etter en stund kom vi frem til en benk hvor det antakeligvis er et fint utsiktspunkt utover Trondheimsfjorden om det da ikke er tåke…..

IMG_3688A copy copy

Lerker er pene trær, jeg brukte å hate dem da jeg var liten fordi jeg jo var livredd vepser og de elsket lerketreet jeg måtte gå under for å komme tilbake til hytta. Men nå som alle vepsene er døde 😀 og lerkene begynner å skifte farge er de fantastisk vakre.

IMG_3691a copy copy

Vi snudde like etter benken for veien gikk bare videre og videre innover og ikke et skilt fortalte meg hvor jeg var på vei. Heldigvis visste jeg jo hvor jeg hadde vært så da var det bare å gå tilbake til bilen.

IMG_3695a copy copy

Det ble ikke lange turen på oss i dag men det var en fin tur i nytt landskap. Vet ikke om vi kommer til å dra tilbake men en skal aldri si aldri om en heter Elisabeth.

Legg igjen en kommentar

