Hjemmesydd regndekke!

Jeg er SÅ stolt av meg selv jeg må bare skryte!  Jeg har laget et regndekke HELT AV MEG SELV! Jeg begynte å  sy for 3 år siden og har kommet så langt at jeg få til å lage relativt enkle tunikaer og bukser men i dag fikk jeg altså lagd et regndekke til Sofus.

Han er kanskje ikke OVERLYKKELIG ut med den på men det bryr jeg meg ikke noe om!

IMG_9432

Jeg kjøpte lysegrønt regnjakkestoff på Stoff og Stil i går, en kjedelig farge men med en sort hund er det greit å ha en farge som gjør at han vises.

Jeg tok en gammel refleksvest han har som mal og gjorde noen justeringer til den ble slik jeg ville. Så klipte jeg i stykker et gammelt putevar og spraylimte regntrekket og putevaret sammen, jeg kunne brukt kun regntrekket men tror det ville blitt statisk så jeg valgte å «fore» den med tynt bomull.

IMG_9435

Spraylimet brukte jeg fordi jeg hater å stikke meg på nålene og om jeg limer sammen delene ligger de rolige når de skal syes sammen.IMG_9436

Siden det er mørkt og snart vinter ute fant jeg frem refleksbånd og sydde langs kanten. Det var første gangen jeg brukte bånd rundt kanten og det var veldig greit å øve seg på dette trekket før jeg setter igang med årets julegaver. Jeg liker ikke slik småpikkel!

IMG_9434Så sydde jeg på strikk rundt halsen, men siden jeg ikke vet hvordan jeg skal få på spenner eller klips så lot jeg strikken rundt magen være lang nok til å knyte oppå ryggen!

Det var kjempeartig å lage dette dekket og jeg har nok stoff igjen til en til og jeg lærte såååå mye av hvordan jeg IKKE skal gjøre det at neste gang blir det nok mye penere. Men heldigvis bryr ikke Sofus seg om det 🙂

 

 

8 thoughts on “Hjemmesydd regndekke!

  1. bettebett Innleggsforfatter

    LER. Takk for det, jeg KAN jo lage en til Mac også men han tørker jo så fort av seg selv at det ikke er noen vits synes jeg.

  2. bettebett Innleggsforfatter

    Takketakk 🙂 Skal gjøre noen endringer på den i dag, jeg skal sy på borrelås slik at den blir enda enklere å holde på plass når han ruller seg i snøen 🙂

Legg igjen en kommentar

