Kjempeflinke Sofus og pysete MacLurven

I går fikk vi vel en 50cm snø men før det begynte å snø var jeg og hundene på kløvtur i skogen. Det var mildvær og heller vått.  IMG_3855 copy

Vi kom til en avstikker som det FOSSET vann nedover men det var der vi skulle gå så da måtte vi gå der da. 🙂 Det var som sagt veldig mildt og snøen smeltet rundt oss. Men vi travet avgårde, Sofus ledet oss frem. MacLurven er skikkelig pysete når det gjelder å bli våt på bena så han hoppet rundt for å komme seg unna den lille elva som rant der vi gikk. Sofus derimot gikk rett på!

IMG_3861 copy

Vi kom så til en svæææær dam som vi måtte gå rundt men før jeg fikk stoppet han var Sofus på vei uti med vann opp til knærne med ingen mine om å ville snu. MacLurven derimot gikk bak meg og ville slett ikke fremover. Jeg fikk ropt til meg Sofus slik at vi kom oss rundt dammen men Mac holdt seg bak meg og holdt seg der til vi var forbi.

Vi kom oss «tørrskodd» forbi og travet vidre, MacLurven stanset rett som det var for å slikke av seg vannet på labbene. Jeg må si jeg synes det er litt artig at han er så lite glad i å bli våt på bena.

IMG_3862

Sofus så ingen grunn til å stanse så vi gikk til vi kom hjem, men da sluktnet han raskt.

Det var veldig morsomt å se så tydelig forskjell i personlingheten deres som jeg gjorde på denne turen 🙂 neste gang skal jeg fylle litt mer oppi kløvet til Sofus for han klarer absolutt mer enn han bærer nå.

2 thoughts on “Kjempeflinke Sofus og pysete MacLurven

  1. Kjersti

    Det må være utrolig artig og berikende å bo sammen med to hunder og se både likheter og ulikheter. Og akkurat denne turen viste jo så absolutt forskjellene! Moro 🙂
    Koselig og julete utseende på bloggen din nå 🙂

  2. bettebett Innleggsforfatter

    Takk for det, må jo pynte litt her inne også. ler

    Det å ha to hunder av forskjellig rase har sine fordeler og det har sine ulemper. Det er trist å si det men siden Sofus er så mye mindre, både av størrelse og personlighet, forsvinner han litt og jeg SER han ikke like mye som jeg gjør Mac, så slike opplevelser er kjempegøye. Han fikk masse ros underveis på den turen og en stor godbit da vi kom hjem 🙂

Legg igjen en kommentar

