Oppsummering av året 2013

Hvordan skal man oppsummere 2013? Det har vært et år med store variasjoner og kontraster. På mange måter et godt år men på andre måter et dårlig år. Slik er vel livet for oss alle 🙂

For å finne ut hvordan året faktisk har vært måtte jeg kikke i bloggen for jeg har jo fibro-hode 🙂 Vinteren  i begynnelsen av året husker jeg ingenting av. Men bloggen fortalte meg at det var mye snø, til dels kaldt og vi var mye ute og på hytta.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Her er det leking sammen Ivo, en annen Finsk lapphund.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Våren var fylt med sykdom og kan gjerne glemmes men også fylt med at vi var mye ute og på hytta.

IMG_2402

MacLurven og Thorvald-bror i skogen deres.

Sommeren velger jeg å huske som kjempefin, da MacLurven og jeg dro på en ekspedisjon. Til Røros. 3 dager helt alene. Det var KJEMPEGODT men litt kjedelig. Jeg skal prøve å få til en tur til sommeren 2014, men det blir et annet sted enn Røros. Kriterier: enkelt å komme seg ut i turterreng fra overnattingsted eller parkeringsplass, helst over tregrensa, ikke et varmt sted og ikke så veldig langt unna Trondheim. Jeg tenker på Oppdal, men vi får se 🙂 Forslag mottas med takk.

IMG_2502 copy

Høsten var også kjempefin med mange fine skogturer, spesielt den med storesøstra mi, Ellen og Thorvald.

IMG_3561 copy

Vinteren på denne siden av nyttår har vært kjedelig og trist. Det har snødd – det har regnet – det har snødd – blitt til is – det har regnet osv osv osv. Men noen fine snøturer har det blitt.

IMG_9489

Her var vi i skogen sammen Ida og hennes lapske vallhunder 🙂

Noe spennende som skjedde for noen uker siden er at jeg ble valgt til leder i Norsk Lapphundklubb avdeling Trøndelag. MYE jobb så langt da alt er nytt og uoversiktelig, men det blir nok bra etterhvert. Er jo optimist jeg.

Mine håp og ønsker for 2014

  • Mindre vondt i kroppen
  • Å få meg en jobb
  • Få til å reise bort et par dager med MacLurven.

Det er alt 🙂

Håper alle som leser dette får et år fult av akkurat passe med utfordringer, sorger og gleder. Godt nyttår! 🙂 

2 thoughts on “Oppsummering av året 2013

Legg igjen en kommentar

