hurra hurra hurra

I dag er det nytårsaften og jeg hadde ikke tenkt å blogge mer i år men ånden kom plutselig over meg og her sitter jeg….

Vi «rømmer» til mine foreldre om noen timer da det er totaltforbud mot oppskyting av fyrverkeri i Trondheim sentrum og det er der de bor. MacLurven er så så redd at jeg vil ikke utsette han for det å være hjemme.

1521456_10152144275670148_2909612_n

Jeg har konkludert noe i dag og det er at MacLurven og jeg skal dra til Oppdal neste vår/sommer/høst. Jeg har vært der 2 ganger tidligere men det er snart 20 år siden siste gang, men det ligger jo ved/i Trollheimen og der er det jo fint har jeg hørt.

tun2

(bilde lånt fra Bortistus hjemmeside)

Jeg har sittet og sett på overnattingsteder på nettet nå i dag men siden det er stund til det blir aktuelt å dra er det jo ingen hast. Men jeg ELSKER jo å planlegge så litt blir det jo. Siste gangen jeg var på Oppdal bodde vi på Bortistu og der var det kjempefint! Det er 16 mil fra Trondheim og det er ca samme som var til Røros i år og det var en fin lengde syntes jeg. Langt nok til å være borte men nære nok til at det bare tar et par timer å kjøre dit. Jeg kunne tenkt meg å dratt nordover istedenfor men det er det jo mye større avstander så det blir Oppdal denne gangen.

729x

Jeg gleder meg selvfølgelig allerede og så snart vi tipper over midnatt kan jeg begynne planleggingen for fullt…. ler

Takk til alle som har fulgt med meg og MacLurven i året som har gått og jeg gleder meg til neste år 🙂

6 thoughts on “hurra hurra hurra

  1. bettebett Innleggsforfatter

    Takk for linken 🙂 har jo sett de før men hadde glemt det var der dere var…

    Jeg skal ikke ha slike lange økter som dere hadde så bilvei langt frem høres veldig bra ut. Vi kommer sannsynligvis til å bo innerst i Storlidalen så jeg skal på turistforeningensbutikk i Sandagata i morgen og kjøpe kart. Men det er jo et halvt år til enda så jeg har jo good tid. ler

  2. boerboelheidi

    Jøss, så greit at det finnes steder som det ikke er lov med fyrverkeri. Det jeg hører om er folk som reiser langt til skogs, men da går det faktisk an å reise til byen også noen steder.
    Her gikk det heldigvis veldig bra.

    Planlegging av turer, reiser og slik er en stor del av moroa syns jeg, koser meg med planlegging om jeg vet vi skal noe, ser på internett på diverse osv.

  3. bettebett Innleggsforfatter

    Trondheim har en god del gammel trehusbebyggelse og det er nok kun pga den at de for noen år siden innførte totalforbud mot fyrverkeri i sentrum. Det gikk overraskende bra i går og MacLurven ble faktisk litt vant til at det smalt i det fjerne da vi var ute og gikk tur i 22 tiden.
    Vi rømte jo på hytta i fjor men det fungerte veldig bra og bare dra ned til mine foreldre så det blir nok en tradisjon 🙂 (mye enklere enn å dra på hytta kun for ei natt)

    Planleggingen er 90% av morroa med alt synes jeg. Jeg har alt sendt mailer hit og dit og avtalt med ei venninne at hun skal bli med oss. 🙂 Planlegging forlenger gleden synes jeg.

  4. Kristina

    Så bra at de kunne rømme til Trondheim! Eg ante ikkje at det var totalforbod der, men det var jo veldig greitt for dykkars del! Håpar det gjekk greitt med Maclurven! Her i huset gjekk alt fint – eg var jo litt spent på korleis Vilma ville reagerere sidan det var hennar fyrste nyttårsfeiring. Heldigvis gjekk det over all forventning, og begge hundane ville vera med ut på balkongen då me gjekk ut dit for å sjå på fyrverkeriet 🙂 Det hjelper nok på at Heino er dønn upåverka av nyttårsrakettar, så eg reknar med at han har ein viss påverknadskraft på veslegrisen. Det er godt at ho har ein god læremeister, for ein skal nok ikkje undervurdere hundars evne til å lære av kvarandre (både på godt og vondt)!

    Godt nytt år, og kos deg med planlegging av tur! Du må hugse å ta mange bilder, og legge dei utpå her når du har gjennomført turen! 🙂

  5. bettebett Innleggsforfatter

    Ja, det var veldig praktisk at det forbudet ble innført synes jeg! 🙂

    Så bra at Heino er slikt godt eksempel for Vilma! Det hjelper absolutt! Hos oss er jo Sofus redd blinket/lyset men ikke lyden mens MacLurven er redd lyden men ikke blinket/lyset…. Mac er også «arvelig belastet» da hans mor heller ikke liker slike lyder.

    Bilder fra Oppdal skal det bli! ler

Legg igjen en kommentar

