Mage/tarmkatar – Oppdatering 1

Nå er det 2 hele dager siden vi tok med MacLurven til dyrlegen og han fikk anti-kvalmesprøyte. Han er tilbake til sitt vanlige glade selv og spiser fiskeboller og ris med en stor appetitt.

Vi fikk jo med antibiotka som han skal ha to ganger daglig i enda to dager. Første gangen han fikk det gjemte jeg den i halv fiskebolle og han slukte den. Andre gangen han fikk den gjemte jeg den nok en gang i en bit fiskebolle men da spyttet han den elegant ut igjen. Han NEKTET å ta fiskebolle MED tabletten i. Det viste seg at tabletten bruser når den blir våt og stakkars MacLurven hadde bitt igjennom den og plutselig skummet det i munnviken hans. Så jeg skjønner jo godt at han spyttet den ut for den smakte nok ikke godt. Jeg endte opp med å løse den opp i litt vann som jeg «ga» han med skje. Søstra mi måtte hjelpe meg med å holde han for han nektet plent! I morges løste jeg den opp i vann igjen og blandet det inn i risen og fiskekakene hans og i ettermiddag knuste jeg den og blandet den inn i litt leverpostei. DET gikk glatt ned så jeg skal prøve det i morgen også.

I morgen kommer forresten bror Thorvald på besøk og det gleder vi oss til. Ellen har visst sett seg ut noen cacher hun skal lete opp så det skal bli spennende 🙂

1378166_10153351820640341_1039114135_n

6 thoughts on “Mage/tarmkatar – Oppdatering 1

  1. Kjersti

    Godt å høre at han er på bedringens vei! Skjønner godt at han ikke ville ha den tabletten, må ha vært kjempeekkelt å få den brusingen i munnen når man ikke er forberedt på det.
    Åh, kos dere på caching! Så moro at du får vært med, håper du synes det er superartig! 🙂

  2. bettebett Innleggsforfatter

    Husker hvordan det var da jeg tok feil av Dispril og Paracetamol en gang og hev Disprilen inni munnen min og fylte etter med vann… Det kom FORT ut igjen for å si det slik…

    Leverposteien funker som fy derimot så jeg fortsetter med det.

    Blir helt sikkert rapport på bloggen etter turen i dag så du skal få høre 🙂

  3. boerboelheidi

    Åå, god bedring til MacLurven. Ikke noe særlig når hundene er dårlige, bra han er på bedringens vei.
    En eller to ganger Amanda fikk antibiotika så var det noen rosa tabletter, de smakte nok godt, for hun spiste de rett fra hånden, til og med fra veterinæren. Forbauselsen var stor der husker jeg. Men hadde noen andre tabletter en annen gang jeg husker ikke hvilke, de måtte vi gjemme i mye forskjellig. Hun skjønte det veldig ofte, tror jeg brukte grillpølse og leverpostei til slutt, som virket best.

    Så moro å være mwd på slik tur da 😀 Gleder meg til å lese om turen 🙂

  4. Kristina

    Så bra at han er betre! 🙂 Nei det er ikkje alltid lett å lure i dei tablettar..men eg har også veldig god erfaring med leverpostei!

Legg igjen en kommentar

