Istur, bror Thorvald og geocaching…

I dag fikk vi selskap av Ellen, John Arne og bror Thorvald. Det var LENGE siden vi så dem sist og MacLurven var OVERHODE ikke glad for å se broren sin igjen… !

Ellen holder på med geocaching (noe jeg vet mange andre hundefolk også holder på med) og hun hadde sett at det var mange i skogen ved oss, så eneste krav til turen var … skogen… Det skulle vise seg å ikke være så enkelt. Stålis overalt! Til og med hundene slet til tider men vi kom oss opp og vi kom oss ned.

Ellen fant en cache like ved veien og om jeg selv begynner vet jeg ihvertfall hvor jeg skal begynne 🙂 OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hun fant, hun fant! (Jeg fikk beskjed at en ikke skal legge ut spoilers og det skal mye til for at noen skal kjenne igjen dette stedet)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

MacLurven måtte pent finne seg i å være hos meg mens Ellen og Thorvald stakk en tur bort fra stien noe som var ufattelig urettferdig. John Arne  prøvde så godt han kunne å «underholde» Mac men den var ingen vits.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg velger å tro det er gjeteinstiktet til Mac som slår inn så snart noen av oss går bort fra resten for han roet seg ikke før både Thorvald OG Ellen var kommet tilbake. Vi hundeeiere tolker jo ofte oppførselen deres slik vi vil….. OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det var dessverre alle bildene jeg fikk tatt, men vi skal prøve igjen med ny tur når det enten har kommet snø, eller isen har smeltet, for slik det var nå var det ikke ok å være i skogen. Selv MED brodder. John Arne, mann som han er, valgte tur uten brodder og det gjorde egentlig ingen forskjell. Broddene mine hjalp ihvertfall ikke stort.

Det var veldig koselig å se dem igjen og Mac ligger strøken på gulvet godt fornøyd han også. 🙂

19 thoughts on “Istur, bror Thorvald og geocaching…

  1. Kjersti

    Så utrolig kjedelig med sånt føre! Men jeg håper du synes caching virker interessant, og at du prøver deg, du også 🙂 Se bare på smilet til Ellen, hun er jo strålende fornøyd med funnet 🙂

  2. bettebett Innleggsforfatter

    Jada, hun var strålende fornøyd med de hun fant. jeg vet bare ikke om jeg er tålmodig nok til å lete rundt slik. men vi får se 🙂

  3. boerboelheidi

    Jeg kan så absolutt anbefale deg å prøve, takket være Kjersti har jeg funnet meg en ny hobby 😀
    Og så kan jeg anbefale deg noen knallgode brodder, har ikke vært borti makan! Jeg skrev om de her –> http://boerboelheidi.com/2012/10/14/dagen-i-dag/
    Har faktisk bestilt meg nye nå, for å ha, siden jeg fant de til 299 kr. De varierer veldig i pris, så kan være greit å sjekke priser rundt omkring. Jeg kan løpe og gå på knallhard is uten at jeg er redd for å falle.

  4. boerboelheidi

    Jeg har brukt c:geo, men nå har jeg kjøpt den originale, om det heter det. Er den man kan laste ned fra geocaching.com, men har ikke prøvd den enda, gjorde det faktisk i ettermiddag 🙂

  5. boerboelheidi

    Ja, jeg bestilte de fra der nå før nyttår, så fikk de utrolig billig. Nå koster de vel 390 der, og noen steder er det 500-600 kr. Er vel tredje vinteren vi har våre nå, merket at de begynner å bli litt slitt, men de har vært brukt veldig mye, og er langt fra utslitt. Kommer til å bruke de denne vinteren også.

  6. Kristina

    Eg har også nyleg hivd meg på geocaching-bølgja – vart påverka av Kjersti 🙂 …så no har eg rota rundt både i byen og på fjellet etter desse små boksane, og det er overraskande artig! Men eg har ikkje gått til anskaffelse av noko GPS – eg brukar berre mobilen forleøpig, så eg er ikkje noko hardbarka cacher (endå). Synst den c:geo appen som er nemnt i kommentarfeltet her fungerar veldig bra!! Og den er gratis! Veldig mange sei faktisk at dei synst den er betre enn den originale geocaching-appen som ein må betale 70kr for.

  7. Ellen

    Hihi, herlige bilder da 😀 Du tok flere bilder enn meg ihvertfall 😛 Dårlig vær ødelegger fotolysten min..

    Mine piggsko holdt faktisk greit bare jeg passet på måten jeg gikk på, takk og lov!

    Og geocaching er gøy vettu 😀 Tenk det, tre stykk omtrent utenfor døra di, du må jo bare 😀 Jeg bruker geocaching sin offisielle app, det fungerer helt greit. Sitter litt på gjerdet i forhold til å kjøpe ordentlig GPS enn så lenge 🙂

  8. bettebett Innleggsforfatter

    Jeg lastet ned den gratis appen i går og Ellen hadde helt rett, det KRYR av cacher rundt her jeg bor! Får se om jeg blir bitt også….

  9. bettebett Innleggsforfatter

    Tror broddene mine var de dårligste av oss tre i går. Får skaffe meg nye.

    Jeg kikket på geocacheappen i går og vi får se når det blir litt enklere å komme seg inn i skogene rundt meg. 🙂

  10. bettebett Innleggsforfatter

    Jeg kjøpte meg slike brodder som du anbefalte og tok de med på lapphundtur i går MEN fikk jo ikke bruk for dem… Det var en stor nedtur! Så i dag skal hundene og jeg oppsøke isen!

  11. Tilbaketråkk: På skogtur med skohorn! « Hakasitas Askeladden - MacLurven

Legg igjen en kommentar

