Forberedelser til Ekspedisjon II

Jeg skrev i jula at jeg har bestemt meg for å dra på nok en ekspedisjon, denne gangen til Oppdal. 16 mil fra Trondheim. Den har nå fått navnet Ekspedisjon II og jeg kommer til å legge ut diverse angående den under Ekspedisjoner i menyen øverst. Som jeg gjorde før Ekspedisjon I til Røros i juni i fjor.

Vi får selskap på ekspedisjonen vår denne gangen. Ei venninne hadde lyst til å bli med og det får hun og derfor skal vi leie oss ei hytte istedenfor å bo på felles-overnatting-sted. Jeg sendte nettopp en bestilling på leie av hytte på Oppdal til tidligsommeren og håper naturlignok at det går i orden. Jeg så det ble litt trøblete med MacLurven da jeg var på Røros. Bare det å skulle gå ut i bila og hente noe og la han være alene på rommet ga meg nesten angst for at han skulle begynne å bjeffe og forstyrre noen. Nei, ei hytte blir tingen denne gang. Ei «lita» hytte med 2 soverom og hems, bad, kjøkken, stue og vedovn. Hva mer trenger en?

ellens
Bildet fikk jeg låne av snille Ellen for de var der sommeren 2012 og det ser jo fantastisk vakkert ut!

Vi kom nettopp inn fra tur og det blåste så kaldt at søstra mi og jeg ikke fikk til å snakke sammen så jeg gikk i mine egne tanker og planla turen. Heldigvis har jeg jo alt fra turen til Røros og trenger kun litt påfyll av noen småting og det eneste jeg trenger kjøpe til Ekspedisjon II er…

En sele til MacLurven som passer under Laika-kløvet. Jeg er forresten litt bekymret over hvor mye gutten min vokser. Jeg synes jeg må utvide båndene på kløvet hver gang vi skal bruke det og jeg får ikke til å utvide noe mer rundt brystkassa hans! Forhåpentligvis kan jeg få solgt denne om jeg må kjøpe ny. Foreløpig passer den jo. Nå bruker jeg halsbånd når han har på seg sela men jeg ønsker å finne ei sele som sitter godt under kløven slik at jeg slipper å bruke halsbånd. Kobbelet henger seg stadig fast i kløvvesken når han slakker av på farten og det gjør meg litt gal.

Siden det er båndtvang i tiden vi skal på tur skal Mac være i bånd og derfor skal jeg kjøpe meg en ny langline til Oppdalsturen. Da jeg var på Røros var langlina laget av gummi og var ganske tung.

I tillegg til sele og line må jeg kjøpe et kart for det har jeg ikke gjort enda. Planleggingen er jo 90% av turen for min del og derfor må jeg kjøpe et kart jeg kan tegne litt på 🙂

Det er de tingene jeg trenger til turen, resten er i boks. Ååå, gleder meg!

Forresten har jeg sett på cache-kartet og ser det er noen jeg kan lete etter der også 🙂

6 thoughts on “Forberedelser til Ekspedisjon II

  1. bettebett Innleggsforfatter

    Ja, jeg så at bare noe slik enkelt som å gå ut i bilen for å hente noe og gå fra MacLurven på rommet vårt var «vanskelig» for jeg var jo livredd for at han skulle begynne å bjeffe og forstyrre de andre. Og så kan vi lage oss mat når det passer oss og det blir som du sier, mye friere.

  2. bettebett Innleggsforfatter

    Ja, jeg gleder meg som en unge! og i verste fall, om været blir håpløst, så kan vi sitte inne i hytta og slappe av. Det er bare godt å komme seg bort iblant 🙂

  3. Kristina

    det er det absolutt! 🙂 Og så må eg berre kommentere at bloggen din var blitt veldig fin no! 🙂 Denne layouten likte eg! Enkel & fin!

Legg igjen en kommentar

