På istur med NYE brodder!

I dag var en fantastisk fin dag og vi hadde en FANTASTISK fin tur rundt Lianvannet.

Boerboel-Heidi tipset meg om noen kjempegode brodder og for noen uker siden kjøpte jeg et par på XXL men fikk ikke prøvd dem før i dag.

da

De ser ganske brutale ut men de sitter utrolig godt på skoene og kan ikke falle av.

Jeg var jo på min første geocache-lete-tur i forrige uke og ramlet så lang jeg var da jeg selvfølgelig ikke hadde brodder på MEN hadde nesen i mobilen for å finne cachen! Jeg lærte en verdifull lekse den dagen og har holdt meg unna skogen siden da.

Men med nye brodder på skoene la vi i vei og de var akkurat så fantastiske som Heidi sa de var. Om jeg gikk på stålis eller hardpakket snø følte jeg meg 100% trygg og avslappet. Jeg festet dem på skoene FØR jeg dro hjemmefra, men kunne jo ikke kjøre med dem på så jeg byttet da vi kom på Lian.

 b

c

Jeg skulle ta bilde av hundene men kom bort i den snu-kamera knappen og plutselig ble det bilde av meg og søstra mi i steden. JA, vi var på nordpolekspedisjon! -3 og ISKALD vind!

d

Vi hadde jo besøk av stormen Ivar før jul og han hadde i denne delen av Bymarka også… e

a

Det var full aktivitet på Lianvannet i dag, masse folk som gikk på skøyter, spilte ishockey og unger med akebrett.g

Vakker i sollyset 🙂 ❤h

Sofus ville også bli med på bildet og er ikke mindre vakker 🙂 i

10 thoughts on “På istur med NYE brodder!

  1. Kjersti

    Broddene mine (ikke samme type som disse) ble jo ødelagt forrige helg, og jeg har så langt tenkt at jeg skulle kjøpe et par til av de samme, men nå tror jeg jaggu at jeg skal kjøpe de du og Heidi har. Jeg var egentlig veldig fornøyd med de jeg hadde, det eneste problemet var at snøen kladdet seg fort under de, og jeg ble brått en cm eller to høyere. Egentlig veldig glad for det siden jeg er så lav, men funksjonen til broddene forsvant jo :p
    Ordentlig rød i kjakene, er du! Deilig å være ute og gå tur når man blir «prikkete» i huden når man kommer inn igjen (altså, ikke synlige prikker, men sånne prikker man bare føler) 🙂

  2. bettebett Innleggsforfatter

    Med den vinden vi har nå er det umulig å ikke bli rødlett i kinnene 🙂 Det er godt å komme inn igjen, det er sikkert 🙂

    NÅ har jo ikke jeg prøvd broddene i dyp snø, vi har jo bare et par cm, men kanskje Heidi vet hvordan de er når det er mye snø?

  3. Heidi

    Så flott at du ble tilfreds, følelsen av å gå trygt uansett underlag er bare så herlig 🙂

    Tror jeg var minst like rød i kinnene som deg i dag, -9 og isende vind. man ser ihvertfall bra fisk ut etter en tur ut i slik vær.

    Å så flott med sol, lyst og fint 🙂

  4. Heidi

    Vil så absolutt anbefale deg disse Kjersti 🙂 Jeg bruker de i snø som rekker meg opp til baken.. 😛
    Ikke noe problem med snø, bortsett fra om det kommer kram snø på bar mark, da har det klabbet et par ganger hos meg. Snøen forsvinner fra bakken og sitter under skoen, men er bare å trakke «hardt» så legger snøen seg igjen på bakken, men ene turen jeg hadde på slik føre var slitsom.. Kunne jo egentlig bare tatt av broddene siden det ikke var glatt, men gjorde jeg det? Nei 😛
    Nå er det sjelden det er kram snø her, så vet egentlig ikke om det er så stort problem til vanlig, elelr bare når den kommer på bar mark.

  5. bettebett Innleggsforfatter

    Frisk ser man ut ja!

    Det er godt med solskinn og om en måned eller to varmer den sikkert litt også 🙂 Har forresten planlagt is-tur i morgen også, blir jo artig å være ute når man er godt skodd 🙂

  6. Kjersti

    Takk for tips, begge to! Broddene er allerede bestilt (de var på helgetilbud hos XXL!), så nå gleder jeg meg til turer igjen!

  7. bettebett Innleggsforfatter

    De var faktisk overraskende behagelige å ha på seg, men jeg gikk kun på is og snø. Blir det asfalt tror jeg ikke det er så veldig behagelig.

  8. Tilbaketråkk: På skogtur med skohorn! « Hakasitas Askeladden - MacLurven

Legg igjen en kommentar

