Dyrlegebesøk i fleng

Jeg kom plutselig på at jeg har glemt å fortelle om alle dyrlegebesøkene vi har hatt i det siste. Synes det har gått i ett siden før jul!

  • Helga før jul fikk Sofus mage og tarmkatar, besøk på dyrlegevakta
  • Like etter fikk MacLurven det samme, nytt dyrlegebesøk men på dagtid denne gang.
  • Så for ca 2-3 uker siden begynte Mac å hinke og pep da vi var på ute på tur, jeg fryktet det var noe med kloa hans men det viste seg å være en betennelse i albuen som plaget han. Antakeligvis hadde vi gått for mye på den harde isen og så hadde han sklidd eller noe slik sånn at han hadde forstrekt noe.
  • Så forrige helg hylte han plutselig da jeg kom nære tissen hans, han hylte igjen da jeg kom borti igjen og siden han tidligere har hatt forhudkatar tenkte jeg det kanskje hadde blitt en infeksjon. Dyrlegebesøket med en livredd MacLurven (han er virkelig redd det dyrlegekontoret) hvor 3 av oss hold han nede mens dyrlegen lette frem det hun skulle se på viste ingenting galt med den delen av han. Det var sure 700,- men jeg fikk avkreftet at det var noe galt med utstyret hans og jeg fikk veid han. 17,5kg veier han nå og dyrlegen syntes det var mye. Han har gått opp 1,5 kg siden i fjor sommer. Jeg har jo tidligere skrevet om at han har vokst rundt brystkassa og blitt mer mann og jeg synes ikke han har blitt tjukk men han har jo mye pels og underull så jeg bryr meg ikke om akkurat det.
  • Så igjen for 3 dager siden ble Sofus syk igjen med oppkast som varte i flere timer og da ble det nytt dyrlegebesøk og påvist magekatar.

Akkurat NÅ i dette sekund, lørdag 22. februar kl 1040, er begge friske og raske og jeg håper jeg slipper å dra til dyrlegen igjen på leeeenge! Det har vært nok nå synes jeg.

5 thoughts on “Dyrlegebesøk i fleng

  1. boerboelheidi

    Å uff, syke hunder er ikke noe moro 😦
    Dyrlegebesøk er heller ikke moro.. Reagerer MacLurven like mye hos alle dyrleger?
    Vi kan bare glemme å undersøke Amanda uansett hva det er om hun ikke blir dopet, å la noen ta på henne, som hun ikke kjenner, glem det!
    Vi hadde nærmest klippekort hos dyrlegene her når hun var valp, men da var hun så liten at det gikk greit.
    Hva gjør man med hund som har mage/tarmkatar?
    Håper de holder seg friske lenge nå 🙂

  2. bettebett Innleggsforfatter

    Takk for det 🙂

    Symptomer på mage/tarmkatar er stadig oppkast, også etter de har tømt seg helt, rennende mage og et ønske om å spise gress for å kaste opp mer. Det er i hvertfall slik Sofus og MacLurven har vært de gangene de har hatt det. Når vi da har oppsøkt dyrlege tar de tempen og klemmer masse på magen for å sjekke at det ikke er noe som sitter fast og slikt. Så får de en anti-kvalme sprøyte slik at de slutter å kaste opp og antibiotika som de skal ha i 4 dager sammen skånefor.
    Når de har fått sprøyten og vi har kommet oss hjem sovner de som regel med en gang for de er utslitte av å brekke seg så mye.

    Nei, MacLurven reagerer ikke like mye på alle dyrlegekontor så vi holder vel egentlig på å bytte, kun fordi han blir så stresset av det. Dyrlegen har tidligere sagt at det går mye mage-trøbbel for hundene denne vinteren fordi det har vært på mildt og ting som tidligere vintre har blitt begravd under snø og rotnet der ligger nå åpent på marken. Men vi håper at det er nok med våre nå…. 🙂

  3. Kristina

    Så kjedelig når ein nesten blir «stamkunde» hjå veterinæren! Men det er godt å lese at alt står bra til per dags dato! Kryssar fingrane for at det forblir slik framover 🙂

  4. bettebett Innleggsforfatter

    jeg får forresten fremdeles ikke til å skrive på bloggen din eller en del andres, men tror det har noe med instillingene på maskina mi. liker utseende på din nå 🙂

Legg igjen en kommentar

