Verandakos

Jeg bor jo i blokk og har dermed begrenset uteareal. I tillegg har jeg sol så og si hele dagen og det blir ALTFOR VARMT til å være der ute på sommeren så jeg bruker den stort sett kun på høsten, vinteren og våren.

Nylig kjøpte jeg en billig sofa på IKEA og et lite Lack-bord som passet perfekt på enden som enkelt kan flyttes på. Bokhylla er også fra IKEA og skal etterhvert bli fylt med blomster. Det må bare bli litt varmere om natten først.

IMG_0041 copy

Terakottakrukken bruker jeg som lysestake.

IMG_0042 copy

IMG_0043 copy

Slik ser det ut i mørket.

IMG_4207 copy

På dagtid er det helst hundene som bruker verandaen, men er det sol og varme sitter jeg der oftest sammen dem. Da  sitter jeg med en kopp varmt noe, ei bok eller ei notisbok og penn. Sist gang sovnet Sofus i solen ved siden av meg.

IMG_4195 copy

Mens MacLurven lå ved føttene mine.IMG_4197 copy

Elsker denne sovestillingen 🙂 IMG_4198 copy

I går fant jeg frem ei gammel dyne som jeg kan ha rundt meg mens jeg sitter der så slippe jeg kanskje boblejakke og ullbukse. 🙂

8 thoughts on “Verandakos

  1. Kjersti

    Det ser superkoselig ut! Gleder meg til å se verandaen din midt på sommeren, jeg mistenker at den er ganske fylt opp av blomster da 🙂
    Terrakottakrukken var utrolig fin som lysestake!

  2. bettebett Innleggsforfatter

    Tusen takk 🙂 Terakottakrukken overrasket meg også da jeg tente lys i den første gangen, men den funket jo kjempebra!

    Ler. Forhåpentligvis blir det mange blomster der ute. Siden det blir så varmt (blir ofte 45 grader om sommeren) brenner ofte de mer sarte blomstene opp men vi får se hva det blir til i år. Jeg går jo amokk hver høst og kjøper tusenvis av frø uten at det alltid blir så mange blomster ut av det. Jeg burde vente til våren med å kjøpe frø! Det sier jeg til meg selv hvert år uten at det hjelper..

  3. boerboelheidi

    Så flott og koselig 🙂
    Ser ut som dere trives bra ute der.
    Vi har samme problem på vår veranda, men vi bruker den aldri.. bortsett fra Amanda om sommeren.
    Hadde aldri trodd at terrakottakrukkene kunne bli så fine med lys i, aldri sett før, veldig greit å få tips om «alt mulig» fra andre 😀

Legg igjen en kommentar

