Enda ikke helt bra

I dag måtte jeg til dyrlegen med MacLurven igjen.

Han begynte å halte igjen i forrige uke da vi var på en veldig kort skogtur til å være oss og jeg måtte bære han deler av veien. Det var ikke enkelt for han begynner å bli tung. Da jeg prøvde å sette han ned gikk det «greit», han haltet ikke så mye men gikk veeeeeeldig sakte. Likevel trakk han som en tulling for å komme bort til en flekk som tydeligvis luktet svært godt så jeg konkluderte med at det neppe var så veldig vondt.

Etter den turen har vi holdt oss til korte turer men i går var det så fint vær at vi kjørte til Granåsen og gikk til Rema Stavset og tilbake. Det er ikke lange stykket men det var lengre enn vi hadde gått på en stund og rett etter vi hadde kommet halvveis hinket han igjen. Da ringte jeg dyrlegen og fikk time i dag.

Han er virkelig usikker og redd når vi er på dyrlegekontoret så i dag tok jeg med Sofus for å hjelpe MacLurven. Det hjalp også for de la seg ned begge to mens vi ventet og bjeffet ikke 1 gang da de andre hundene der bjeffet. Jeg var så stolt av dem. Titti undersøkte begge frembena lenge uten å finne noe konkret. Siden han knyttet seg så veldig av nervøsitet var det vanskelig å få sjekket skikkelig. Men hun utelukket at det var noe galt med leddene hans og sa det nok var en muskel som var forstrukket. Det var jo det dyrlegen sa for en måneds tid siden også men jeg trodde den skulle ha blitt bra til nå. Titti sa at Mac, den neste uken, kun skal få 10 minutters turer. Noe som sannsynligvis er verre for meg enn han! Hun sa vi skal se an hvordan det går etter en uke med korte turer og så tar vi det derfra.

Fredag drar vi på hytta og da kan Mac få litt morfar-kos igjen.

IMG_0988

6 thoughts on “Enda ikke helt bra

  1. bettebett Innleggsforfatter

    Takk Kjersti, håper jeg får tilbake turkameraten min ganske kjapt jeg å. Sofus får ta over intill da… til hans store «glede»

Legg igjen en kommentar

