Endring i planene.

Ting endrer seg – det er en del av livet.

Venninna mi Gro, MacLurven og jeg skulle jo til Oppdal i slutten av mai men etter å ha snakket med flere om alle sauene som er i Trollheimen har vi avlyst den turen. MacLurven er jo redd sauer og jeg vil at turen skal være fin for oss alle. Så vi drar til Røros i stedet. Mac og jeg var jo der i fjor og møtte INGEN sauer!!!!

Denne gangen skal vi bo i ei hytte, noe som blir mye mer avslappende for meg. Vi har ikke bestilt overnatting enda men det blir over helgen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg var ganske skuffa over at det ikke ble Oppdal men nå gleder jeg meg masse. Jeg vet jo hvor det er fint å gå og hvor ting er på Røros og MacLurven STORKOSTE seg da vi var der i fjor. 🙂

6 thoughts on “Endring i planene.

  1. boerboelheidi

    Så dumt da, men som du sier, ting endrer seg, og da får man bare gjøre det beste utav det.
    Er det noen spesiell grunn/episode som gjør at han er redd sauen? Jeg er mest vant til at hundene er litt for mye interessert i sau, for å ikke snakke om de sauene som er meget «interessert» i hund, det er min store skrekk, etter å ha måtte dratt med meg Amanda og løpt fra sauen!

    Røros er jo fint, og siden dere var der ifjor så vet du jo litt om hvordan det er, og hvordan det passer dere 🙂

    Hvordan gikk det med haltingen, bra igjen?

  2. bettebett Innleggsforfatter

    Nei, han er ikke bra enda. Skal tilbake til dyrlegen i morgen. Det har gått bra hele uka og i går gikk jeg litt lengre turer for å se hvordan det gikk og det gikk bra. Men i ettermiddag begynte han å halte veldig mye etter kort tid så jeg gikk hjem og ringte dyrlegen. Jeg tror det er skuldra hans som gjør vondt men vi får se om dyrlegen finner noe i morgen. MacLurven stresser jo slik at det er vanskelig å få undersøkt han skikkelig. 😦

    Han har aldri møtt noen sauer som ikke har vært bak et gjerde men han er en urban hund og her har vi ikke sauer. Så han er rett og slett ikke vant til dem og dermed blir de skumle. Han reagerer på samme måte når vi møter hester, kyr, geiter og andre husdyr lille raringen min. Jeg har ikke trent med han for å venne han til dem heller så det er min feil at vi ikke kan dra.

    Synes jeg ser deg og Amanda springe gjennom skogen med en ivrig sau i hælene…. ler.

  3. boerboelheidi

    Uff, håper dyrlegen finner ut noe, som det er enkelt å gjøre noe med. Ikke enkelt med disse dyrene våre, siden de ikke snakker og kan si hva og hvor det er noe galt 😦

    Er nesten så jeg skulle ønske Amanda hadde vært redd andre dyr slik.. hun kan stå å se på de om de er rolige, men begynner de å løpe så «jaa, vi skal leke oss», håper jeg..

    Man kan ikke trene på absolutt alt heller, er litt ettersom hvordan man bor og «slik». Vi bor jo langt på landet, og her finnes ikke tog, ferger og mye annet, knapt nok en buss.. Så slik har vi aldri trent med Amanda, og mye annet som egentlig ikke er så relevant for henne. Så får vi bare ta situasjonen når den kommer 🙂

    Vi hadde en BC en gang, og gikk tur på fjellet (jeg, min datter og hunden) da møtte vi på sau, en BC er jo ikke skummel for sauen, men disse sauene ville ikke gi seg, løsningen var at en av oss «oppholdt» sauen, mens den andre tok med hunden og gikk, fort. For å ikke snakke om en gang jeg og min søster hadde en stor flokk med sau etter oss, vi løp.. og de løp, vi hørte bare det «dundret» bak oss, haha. Det var nok salt de var ute etter eller noe, ikke vet jeg, husker bare hvor redd jeg var, det var ikke 10-12 sauer, men en diger flokk *grøss*. Merkelig at ikke jeg er redd sauen 😛

  4. bettebett Innleggsforfatter

    ler. EN sau er greit men når det blir en FLOKK er det verre! Det gjelder jo forsåvidt alle dyr.

    Ja jeg håper hun finner ut hva det er i morgen, det er jo 3 gang jeg drar til dyrlegen med samme problem…. og jeg vil ikke at han skal ha det vondt.

  5. bettebett Innleggsforfatter

    Takk for det, det tror jeg også. Jeg gleder meg jo bare til å komme meg bort hjemmefra et par dager og bare være sammen MacLurven. At venninna mi også blir med er bare koselig for vi går veldig godt overens.

Legg igjen en kommentar

