Skryte skryte skryte….

Hva skal man ellers bruke en blogg til om man ikke skal skryte av sin hund?

I går var jo Ellen her og la igjen 2 Nina Ottesson spill og i dag lot jeg MacLurven prøve seg på det enkleste. Sofus var ikke i rommet og det tror jeg var lurt for de har en tendens til at Sofus jobber og MacLurven tar godbitene når de er sammen og jeg ville at Mac skulle prøve seg selv.

13DogFighterHRDet var dette jeg lot han prøve seg på og første gangen tok jeg bort alle bortsett fra de en av de store klossene. Jeg ble litt overraska over at han ikke brukte tennene til å løfte men han brukte labben isteden. Da han hadde gjort det et par ganger satte jeg på den andre store klossen og det var ingen problem for han.
Så satte jeg ned de mindre klossene men lot de stå på den brede enden slik at han ikke trengte å skyve dem, men han skjøv dem med snuten så han måtte skyve dem tilbake.

Jeg hadde ikke så store forventninger egentlig for han virket ikke så veldig interssert men jeg filmet gang nr 2 med de små blokkene på

Hvordan kan man IKKE le når man ser utrykket hans når han ligger med haka ved spillet og ser på meg…… etterpå satte jeg inn alle klossene der de skulle være (bortsett fra de to store) og lot han prøve seg på det. Det gikk KJEMPEBRA!

Jeg skal la han prøve seg igjen litt senere i dag for å se om han er like interessert og ivrig. 😀

6 thoughts on “Skryte skryte skryte….

  1. Kjersti

    Det er så herlig å se de når de løser et problem! Det øyeblikket der de finner løsningen og dermed godbiten, en super opplevelse også for oss tobeinte 🙂
    Nairo har to slike spill i plast. Det enkleste (nivå 1) er altfor enkelt for han, det andre (nivå 2/3) må han jobbe litt mer med, men det er egentlig litt for enkelt det også. Men han synes de er kjempemorsomme og blir veldig ivrig når jeg tar de frem 🙂

  2. bettebett Innleggsforfatter

    Mac har hittill ikke vist noen interesse for spill. Jeg lagde jo ett med brusflasker som han måtte vippe for å få ut godbitene men det skjønte han ikke noe av, så jeg ble kjempeglad da han faktisk fikk til dette spillet.

  3. bettebett Innleggsforfatter

    Det finnes jo mange forskjellige spill og mye man kan gjøre selv også, det er bare enklere å ta frem noe som er ferdig enn noe en må gjøre selv…

  4. Kjersti

    Ja, jeg husker de flaskene, synd at han ikke falt for det.
    Helt enig, det er mye lettere å ty til disse ferdiglagede enn å måtte teste kreativiteten selv…min kreativitet er ikkeeksisterende.

  5. Kristina

    Så flink han er – skikkeleg smarting! Heino og Vilma har ein del godbit-terningar- og ballar med ein slags «labyrint» inni som gjer at bitane ikkje berre fell rett ut når dei skubbar på terningen eller ballen. Slike er heilt geniale, og begge hundane jobbar som besatt til det er tomt! Har også ein ball med eit lite hol langt oppe, og som er tung i botnen, slik at når dei skubbar på den så vil ballen alltid rulle og ende opp med holet på toppen att. Då vert det ekstra vanskeleg å få noko ut. Hundane blir kjempeslitne (og etter ei stund også litt frustrerte) når dei får prøve seg! veldig artig 🙂

  6. bettebett Innleggsforfatter

    Ja, det er artig å slite dem ut på en annen måte enn vanlig. ler Og jeg blir like overrasket hver gang han får til den leken. Jeg ser at første gangen han gjør den igjen bruker han litt tid på å «gire seg opp» og huske hva han skulle gjøre. Men når han først kommer i gang går det raskt. Sofus RASER igjennom dem og tømmer den før jeg rekker å plukke unna treblokkene.

    Slike bunn-tunge leker har vi også men jeg finner aldri riktig størrlse på godbitene så det detter ut for mange hver gang de tipper dem og derfor tømmer de dem fort.

Legg igjen en kommentar

